به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مدیر فرودگاه شهدای یاسوج گفت: در بهار امسال ۱۹۴ پرواز و پذیرش هشت هزار و ۴۳۷ مسافر و جابه جایی ۶۴ هزار و ۵۳۵ کیلوگرم بار از این فرودگاه انجام شده است.

عنایت انصاری فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبردنا"  اظهار داشت: تعداد پرواز، مقدار بار و مسافر این فرودگاه در بهار ۱۳۹۹ صفر بود که این میزان در بهار ۱۴۰۰ رشد چشمگیری یافت.

وی افزود: هم اینک ۲ شرکت هواپیمایی ماهان و پارس ایر ۳۲ سورتی پرواز در طول هفته به مقاصد تهران و مشهد از یاسوج و بالعکس را انجام می دهند.

مدیر فرودگاه شهدای یاسوج تصریح کرد: پرواز یاسوج به مشهد و بالعکس به صورت ۲ روز در هفته و توسط شرکت هواپیمایی پارس ایر برای اولین بار در استان از روز پانزدهم تیرماه امسال افتتاح شده است.

انصاری فرد تصریح کرد: استقبال نکردن مردم استان از این پروازها موجب ابطال آن ها خواهد شد.

انصاری فرد عنوان کرد: برای کارکنان دولت بلیط رفت و برگشت برای تورها چهار شب اقامت در هتل صبحانه، ناهار و شام ۳۰ درصد به صورت نقد و ۷۰ درصد در اقساط هشت ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم نیز می توانند با مراجعه به نمایندگی پارس ایر از تسهیلات در نظر گرفته شده برخوردار شوند.

پرواز یاسوج مشهد روزهای سه شنبه و جمعه انجام می گیرد.

پرواز یاسوج مشهد هشت و ۳۰ دقیقه و مشهد یاسوج ۱۱ و ۱۰ دقیقه است.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.

هم اکنون در روزهای شنبه،دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپیما در فرودگاه شهید امیدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت می گیرد.

فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پرواز هفتگی داشت.

طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت.

بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، هشت فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است.

واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: