به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

خبردنا/وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انتقادات از وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور واکنش نشان داد و این بار ادعای تازه ای در این باره مطرح کرد. سعید نمکی گفت: "مسئولیت واردات واکسن با وزارت بهداشت نیست." او البته توضیح نداده است که کدام نهاد مسئول واردات واکسن است.

سعید نمکی در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت لرستان گفت "ایام سختی بر کشور گذشت و ما و همکاران‌مان سخت‌ترین ایام مدیریت وزارت بهداشت را گذراندیم.

او با بیان اینکه چهار موج سهمگین کرونا با لطف خدا و وفاق و همدلی که در دوران دفاع مقدس آموخته بودیم سپری شد، چهار موجی که در زمان تحریم‌های همه جانبه و در زمانی که برای انتقال کوچک‌ترین محموله دچار مشکل بودیم رخ داد، گفت: «در این ایام سخت و کم بضاعتی اقتصادی و پر تنش، این همدلی و وفاق بین ما و نیروهای مسلح و مردم و نهادهای مردمی، ما را به گونه‌ای از چهار موج گذر داد که حتی یک بیمار پشت در بیمارستان‌ها نماند.»

نمکی در ادامه سخنانش گفت: "من نمی‌خواهم ورود کنم به اینکه عده‌ای غرور ملی را با مغلطه به یک بدهکاری سیاسی بدل می‌کنند."

نمکی افزود: «کشوری که باید طلب کمک کند، امروز از گوشه گوشه دنیا در ابعاد مختلف از او طلب کمک می‌کنند.»

نمکی گفت: "باز هم در این ایام نمی‌پردازم به اینکه چرا وارد موج پشت موج می‌شویم، چرا دیگران غفلت می‌کنند و ما در ته رودخانه زخمی جمع می‌کنیم، چرا در بعضی عرصه‌ها تنهاییم، و اینکه به تاب آوری مدافعان سلامت که ۱۸ ماه یک روز مرخصی نداشته است ورود نمی‌کنم. مکلف شده‌ایم هر کاری کردند ما جمع کنیم!"

او در بخش دیگری از سخنانش مانند ماه‌های گذشته از عدم همکاری نهادهای دیگر در کنترل کرونا سخن گفت و توپ تقصیر را در زمین مردم انداخت و افزود: «نمی‌پرسیم شهر قرمز به شیوه آبی مدیریت شد یا نه؟ چرا تردد ممنوع شد یا نه؟ متوسط رعایت پروتکل‌ها ۴۸ درصد است، مسئولیت با من نیست، همانطور که مسئولیت آوردن واکسن با وزارت بهداشت نیست.»

وزیر بهداشت اعلام کرد واردات واکسن بر عهده این وزارتخانه نیست و گفت: «بپرسید در کدام کشور وزیر بهداشت مسئول آوردن واکسن است، برخی این حرف‌ها را در افکار عمومی می‌زنند، وزارت بهداشت تزریق را به عهده دارد، امروز از پایگاهی در خرم آباد دیدن کردیم. دیروز واکسیناسیون کشور از مرز ۴۰۰ هزار تا گذشت و رکورد تازه ای کسب شد که باعث افتخار است.»

نمکی افزود: "قرار ما این بود در پایان دولت بتوانیم افراد بالای ۶۵ سال و بیماران صعب العلاج را واکسینه کنیم که ۸۵ درصد مرگ‌های کووید را تشکیل می‌دهند، امروز اعلام می‌کنم در پایان مرداد تمام جمعیت ۶۰ سال به بالا را واکسینه می‌کنیم."

وی با تاکید بر اینکه در استان‌هایی مثل هرمزگان، سیستان و … ۵۰ سال به بالا را واکسن می زنیم تصریح کرد: در جزایر خلیج فارس به جز قشم و کیش ۱۸ سال به بالا را واکسن می زنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از اول مرداد تمام عشایر را از ۱۸ سال به بالا را واکسن می زنیم گفت: در مرداد تمام معلمان و اساتید را واکسینه می‌کنیم.

نمکی گفت: «همچنین مشاغل پر ریسک را واکسینه می‌کنیم، با لطف خدا درهایی باز شده برای اینکه واکسن بیشتری را تأمین و تولید کنیم، واکسن کرونا ساختن کار هر کسی نیست، امروز ایران همه تکنولوژی ساخت واکسن را دارد.»

او به ساخت واکسن در کشور اشاره کرد و گفت: «این غرور ملی را بدل می‌کنند به یک بدهکاری ملی و بعد با هم نوایی ارکستری را راه می‌اندازند که ساز کوبه ای اش را اینجا ساز دیگر را در خارج از مرزها می‌زنند.»

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز تقاضا می‌کنم از عزیزان لرستان که این چند توصیه این سرباز کوچک را لحاظ کنند افزود: "استاندار و تمام مدیران در رعایت پروتکل‌ها سخت گیر باشند، این ویروس حالا حالاها مهمان ما است، فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌ها حالا حالاها مهمان ما است."

نام:
ایمیل:
* نظر: