به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در استان تاکنون ۵۲ هزار و ۱۶۲ مورد گزارش شده است.

خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوع ویروس جدید کرونا بسیار فراگیرتر و میزان آسیب ناشی از این ویروس در استان بیشتر شده است.

به گزارش "خبردنا"، پرویز یزدان‌پناه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته کرونا در استان ۴ قربانی گرفت تا شمار افراد فوت شده به دلیل این بیماری به ۷۳۲ نفر برسد.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۴۰۵ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۳۲ نفر مبتلای قطعی و ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در استان تاکنون ۵۲ هزار و ۱۶۲ مورد گزارش شده است.
 
یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: از ۷۰۰ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۵۰ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بیشترین موارد مثبت را داشتند و همچنین از ۲۸۳ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۲۰ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در کهگیلویه، باشت و بهمئی بودند.

وی گفت‌: شیوع ویروس جدید کرونا بسیار فراگیرتر و میزان آسیب ناشی از این ویروس در استان و کشور بیشتر شده که باید با همدلی نسبت به این ویروس حساس باشیم.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته تلاش‌ها اقدامات زیادی برای کنترل بیماری صورت گرفت که مشارکت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، موجب به ثمر رسیدن این تلاش‌ها شده است و انتظار می‌رود که مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و ترغیب افراد واجد شرایط به تزریق واکسن بیشتر شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: