به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۹۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
وحدت نژاد :
وی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، تعداد قابل توجهی از موارد غرق شدگی در رودخانه ها و آب های کم عمق اتفاق می افتد.

خبردنا: سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو جوان ۱۸ و ۲۰ ساله در رودخانه بشار یاسوج و در حوالی روستای ده برافتاب غرق شدند.

به گزارش"خبردنا"، جهانبخش وحدت نژاد در این باره اظهار داشت: بعدازظهر روز جمعه گذشته در تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ یاسوج مبنی بر غرق شدن ۲جوان ۱۸ و ۲۰ ساله در رودخانه بشار واقع در روستای ده برافتاب، بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: تلاش نیروهای اورژانس برای نجات جان این ۲جوان بی نتیجه ماند زیرا مدت زیادی از غرق شدگی آن ها می گذشت.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: یکی از این جوان ها غرق و دیگری برای کمک به دوستش خود را به آب می اندازند که هر ۲ غرق می شوند.

امسال با گرم شدن هوا و افزایش تمایل به شنا کردن در آبهای سطحی، ۹ نفر در رودخانه‌های استان به دلیل غرق شدگی جان باخته اند.

جهانبخش وحدت نژاد اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۱۴ نفر در رودخانه ها، سدها و آبگیرهای کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، تعداد قابل توجهی از موارد غرق شدگی در رودخانه ها و آب های کم عمق اتفاق می افتد.

وحدت نژاد گفت: با توجه به وجود رودخانه های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می شود، بنابراین توصیه می شود بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

آمار غرق شدگی ها در استان به ترتیب در سال های ۹۶ ،۱۲ نفر، ۹۷ ، ۱۳ نفر و سال ۹۸ ، ۲۶ نفر بوده است

نام:
ایمیل:
* نظر: