به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۹۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری:
رهبر انقلاب تاکید کردند: مسیر آقای رئیسی، مسیر درستی است. مسیری که کشور را به جایگاه خودش می‌رساند، تمسک به جایگاه اساسی انقلاب است.

به گزارش خبردنا به نقل از ایلنا، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری فرمودند: تنوع دولت‌هایی که آمده‌اند، نشانه آزادی و سلامت انتخابات است. مسیر آقای رئیسی، مسیر درستی است. مسیری که کشور را به جایگاه خودش می‌رساند، تمسک به جایگاه اساسی انقلاب است.

ایشان با بیان اینکه ان شاالله که این روز برای مردم ایران مبارک باشد، تاکید کردند: باید از دولت دوازدهم و همکاران تشکر کنیم و خسته نباشید می‌گویم. برای جناب آقای رئیسی و دولت و همکارانشان توفیق کمک و عنایت ویژه می‌کنیم.

رهبر انقلاب یادآور شدند: تنوع دولت‌هایی که آمده‌اند، نشانه آزادی و سلامت انتخابات است. توطئه تحریم انتخابات از مدتی پیش در محافل سیاسی دشمن و جمهوری اسلامی طراحی شده بود. در داخل هم برخی از روی قرض و برخی از روی غفلت همراهی کردند. اما مردم پاسخ خوبی به این‌ها دادند.

ایشان خاطرنشان کردند: جا‌به‌جایی قدرت امیدآفرین است. کسانی جدید وارد میدان می‌شوند، اراده‌های تازه‌ای وارد میدان می‌شود و این برای همه کسانی که انگیزه خدمت دارند، امیدواری ایجاد می‌کند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: در تشکیل دولت باید سرعت عمل به خرج داد؛ هم رئیس جمهور محترم در معرفی وزرا و هم مجلس محترم در اظهار نظر در مورد وزرا شتاب به خرج بدهند.

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: از مدتی پیش در محافل سیاست‌گذاری، دشمنان کشور و جمهوری اسلامی به دنبال توطئه تحریم انتخابات بودند که مردم با شرکت خود در انتخابات پاسخ قاطعی به آنان دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای روز سه شنبه در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزودند: از خداوند متعال متضرعانه مسالت می‌کنیم که این سرآغاز را برای مردم و کشور مبارک فرماید به خصوص که ما در روزهایی هستیم که متعلق به اهل بیت است.

ایشان فرمودند: چند روز پیش عید غدیر بود، فردا روز مباهله است، روز نزول آیه تطهیر متعلق به ائمه است، این ایام به برکت همراهی و دعا، شفاعت آن‌ها برای ملت ایران مبارک باشد.

حضرت‌ آیت الله خامنه ای گفتند: اولا بایستی از خداوند متعال تشکر کنیم که این توفیق را به ملت ایران عنایت کرد توانستند یک بار دیگر این حرکت کاملا پرمعنای انتخابات را به نشانه مردم سالاری دینی با موفقیت انجام دهند که در این راستا از مردم تشکر می‌کنیم.

رهبر انقلاب افزودند: به دولت دوازدهم و رییس جمهور محترم دوازدهم و همکارانشان خسته نباشید می‌گوییم و برای جناب آقای رییسی و همکارانشان از خداوند متعال طلب توفیق و کمک و عنایت ویژه می‌کنیم.

 ایشان فرمودند: این مراسم که متکی است به قانون اساسی و به رسمی که امام بزرگوار بنیان گذاری در کشور کردند،‌در طول این چند دهه بارها تکرار شده است و مظهری است از جا به جایی مسوولیت بسیار مهم قوه مجریه که مدیریت کشور است به شکل عقلانی و آرام و متین و این بسیار مساله مهمی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: معمولا در بسیاری از کشورها این جا به جایی به صورت کشمکش است، اینجا با آرامش و امنیت این جا به جایی در طول دوره‌های مختلف انجام شده است، این دوره هم به لطف الهی و هم نشانه عقلانیت آرامش و سکینه و طمانینه مردم و کشور و مسوولان و نشانه تنوع سیاسی است. دولت هایی که پیاپی آمدند و گرایش های مختلف سیاسی داشتند که نشان دهنده تنوع است که این تنوع نشانه سلامت و آزادی انتخابات است. 

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد،‌ گفتند: هم از برگزار کنندگان انتخابات در بخش‌های مختلف و هم از تامین کنندگان امنیت انتخابات که کار بسیار مهمی بود، تشکر می‌کنم. از مدتی پیش در محافل سیاست گذاری، دشمنان کشور و جمهوری اسلامی به دنبال توطئه تحریم انتخابات بودند که مردم با شرکت خود در انتخابات پاسخ قاطعی به آنان دادند.

ایشان ادامه دادند: جابجایی قدرت امیدآفرین است چون کسان جدیدی وارد قدرت می‌شوند، ابتکارهای جدیدی دارند، چهره‌های جدیدی هستند و اراده های جدیدی وارد میدان می‌شوند. این برای همه کسانی که انگیزه خدمت دارند، امیدواری ایجاد می‌کند به خصوص برای جوان ها ایجاد امید می‌کند و این خیلی چیز مهم و مغتنمی است.

حضرت‌آیت الله خامنه ای تاکید کردند: به کسانی که صاحب نظر و صاحب فکر هستند در مسائل گوناگون به آنها فرصت می‌دهد که در گذشته دقت کنند و خطاهای گذشته را جستجو کرده و تصحیح کنند و تذکر بدهند. خوشبختانه در بیانات رئیس جمهور محترم جناب آقای رئیسی در تبلیغات انتخابات تکیه بر ارزش های اساسی انقلاب مکرر انجام گرفت. بحث عدالت، مبارزه با فساد که ایشان تاکید کردند که این مسیر درستی است.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: توصیه به رئیس جمهور محترم این است که در شعارهای ایشان مسئله مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن، تکرار شد. این را از دست ندهید این چیز بسیار مهمی است. دولت مردمی را که شعار ایشان بود این را در واقعیت محقق کنند و به معنای واقعی کلمه با مردم، در میان مردم و در کنار مردم باشد. مردم یعنی همه مردم بدون امتیازهای طبقاتی و گروهی.

 ایشان افزودند: البته حضور در میان مردم، که سابقه این کار را هم ایشان دارند، نباید افراد را از ارتباط با نخبگان غافل کند. ارتباط با نخبگان، تبادل نظر و استفاده از نظر نخبگان هم در جای خود یک حرکت بسیار لازم و مفید است.

نام:
ایمیل:
* نظر: