به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۹۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
امامی خبر داد:
دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد از رد مُنتخبان چهار نفر از اعضای شورای شهرهای یاسوج، دهدشت و سی سخت در این استان خبرداد.

سید شکرالله امامی در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه هیأت عالی نظارت مرکزی انتخابات شوراهای شهر و روستا در کشور تاکنون انتخابات شوراهای یاسوج، دهدشت و سی سخت را تأیید نکرده و در نامه نگاری اعلان کرده که آرای چهار نفر از منتخبان شوراهای ششم این شهرها مورد تأیید شورای نظارت مرکزی نیست.

وی با تاکید براینکه مجموعه امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد و هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای این استان با ابطال آرای منتخبان ششم شورای شهرهای یاسوج، دهدشت و سی سخت در این استان به شدت مخالف است، اظهار داشت: ما معتقدیم که قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا دارای اشکالات جدی قانونی بوده و باید این اشکالات تاکنون رفع می شد.

امامی گفت: آیین تحلیف اعضای جدید شوراهای یاسوج ،دهدشت وسی سخت تا زمان اعلام نظر نهایی هیأت مرکزی برانتخابات به تعویق افتاد.

فرماندار اسبق شهرستان چرام افزود: قبل از برگزاری انتخابات ششم شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد، هفت نفر از کاندیداها از سوی شورای نظارت استانی ردصلاحیت و به مرکز اعلان که بعد از مدتی، شورای مرکزی اعلان کرد که 23 نفر از کاندیداها در آن استان از سوی شورای هیأت عالی نظارت مرکزی ردصلاحیت شده‌اند که البته در نهایت سه نفر از این تعداد بعد از مدتی تأیید شدند.

امامی با بیان اینکه اسامی ردصلاحیت شدگان به استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداری ها اعلان شد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور براساس تفسیر خود از قانون انتخابات شورای شهرهای زیر 200 هزار نفر، اسامی برخی از ردصلاحیت شدگان را در فهرست تایید صلاحیت شدگان آورد.

وی با تاکید براینکه قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا ایرادات متعددی دارد، یادآورشد: البته در این قانون گفته شده که تأیید هیأت عالی نظارت مرکزی تاثیرگذارتر از سایر تأییدها حتی شهرهای زیر 200 هزار نفر است و حتی هیأت نظارت مرکزی در 2 نامه جداگانه بر اسامی ردصلاحیت شده‌ها تأکید کرده است.

دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد بااظهار تاسف از اینکه اختلاف فراوانی اکنون بین وزارت کشور و هیأت عالی مرکزی بر انتخابات شورای شهر و روستا است تاکیدکرد که ما مخالف رد منتخبان شورای ششم شهرهای یاسوج، دهدشت و سی سخت بوده و به هیأت عالی مرکزی هم اعلان کرده ایم.

احتمال ابطال انتخابات در این شهرها

امامی گفت: اگر دیدگاه شورای عالی مرکزی اجرا شود باید 2 نفر از منتخبان شورای شهر یاسوجْ یک نفر در شورای شهر دهدشت و یک نفر در شورای سی سخت حذف می شوند و اگر این دیدگاه اجرایی شود انتخابات در آستانه ابطال قرار می گیرد.

َوی با بیان اینکه نتیجه نهایی این اختلافات تا روزهای شنبه تا یکشنبه هفته آینده مشخص می شود، اظهارداشت: احتمال ابطال انتخابات در این شهرها در صورت تایید نشدن انتخابات از سوی هیأت مرکزی وجود دارد و شورای مرکزی تاکنون انتخابات این شهرها را تایید نکرده است.

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: منتخبین به شورای ششم این شهرها از سوی مردم رای آورده اند و شایسته نیست در این شرایط بخاطر اشکالات و ایرادات وارده بر قانون انتخابات، حذف شوند.

امامی افزود: در قانون مشخص نشده که اگر منتخبین از سوی هیات عالی نظارت مرکزی رد شوند عضو یا اعضای علی البدل جایگزین می شوند و این هم از همان ایراداتی است که ما می گوییم و این همان اشکال جدی است.

شوراها باید حذف شوند

وی با تاکید براینکه ما معتقدیم اصل قانون شوراها باید حذف شود، ادامه داد: به مسئولان ملی پیشنهاد می دهیم که اصل قانون شوراها را از قانون اساسی حذف کنند.

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصل شوراها راندمانی در جامعه نداشته و پیوست اجتماعی هم به همراه ندارد.

امامی گفت: اصل شوراها، مردم را در مقابل هم قرار داده و دستاوردی هم برای مردم به دنبال نداشته و فقط برای مملکت، هزینه ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا، اعضای هیأت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد را آقایان سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس ، مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس، محمدطلا مظلومی آبرزگه نماینده بهبهان در مجلس و سیدشکرالله امامی تشکیل می دهند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
0
بهمئی صد در صد باید ابطال شود
نام:
ایمیل:
* نظر: