به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۹۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
اکبر نیکزاد ثمرین با حضور مصطفي محمد نجار وزير كشور دولت دهم اگرچه در روز هشتم تیرماه 1390 از سوی هیات وزیران بعنوان استاندار استان كهگيلويه و بويراحمد معرفي شد اما در روز هیجدهم تیرماه همان سال فعالیت رسمی خود را در این استان شروع کرد.

به گزارش خبردنا، تجربه و تخصص عمرانی " مهندس نیکزاد " از یکسو و حضور " دکتر علی نیکزاد " برادر وی در وزارت راه و شهرسازی دولت دهم می توانست استان کهگیلویه و بویراحمد را در حوزه زیرساختی تا حدود زیادی نجات دهد.

بعقیده تحلیلگران، خطای مُهلک و کُشنده مجمع نمایندگان وقت  مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد در نگاهداشت " مهندس اکبر نیکزاد " و پیگیری آنها برای کنار گذاشتن وی البته بدون درنظر گرفتن نظر و دیدگاه مردمان این استان باعث شد تا کهگیلویه و بویراحمد از داشتن یک وزیر " مُقتدر " آن هم در سال های پایانی دولت بی بهره بماند و اغلب پروژه های آن زمان بعد از گذشت یک دهه همچنان نیمه فعال و یا راکد باشند.

کنار گذاشتن " مهندس نیکزاد " خسارت فراوانی بر گُرده محروم استان کهگیلویه و بویراحمد زد و متاسفانه جایگزین وی بنا بگفته کارشناسان، در این مسوولیت حواشی فراوانی برای مردم بهمراه داشت و محرومیت ها و توسعه نیافتگی ها قوت بیشتری بخود گرفت.

" اکبر نیکزاد " علاقه فراوانی برای خدمت به مردم این استان داشت اما خطای کُشنده مجمع نمایندگان وقت در آن دوران با گذشت سال ها، همچنان بعنوان یک خاطره تلخ و ترسناک در اذهان مردم کهگیلویه و بویراحمد باقی مانده است.

با یک جمع بندی کوتاه و گذرا و البته واقع بینانه بنظر می رسد بازگشت " مهندس اکبر نیکزاد ثمرین " بهترین پیشنهاد برای دولت سیزدهم جهت رفع محرومیت های سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

مردم این استان به " مهندس نیکزاد " و " دکتر نیکزاد " علاقه خاصی دارند و البته این 2 برادر هم همواره به استان کهگیلویه و بویراحمد علاقمند بوده و دوست دارند برای رفع محرومیت های آن گام بردارند.

" مهندس نیکزاد " آشنایی کاملی با استان و محرومیت ها و مردم آن دارد و دولت سیزدهم نیازی به دادن " آزمون و خطا " ندارد و از حیث مدیریت ارشد استانی خیالش جمع است و دغدغه ای برای مدیریت استانی نخواهد داشت.

استان کهگیلویه و بویراحمد بطور حتم وزیر حوزه اقتصادی یا عمرانی در دولت سیزدهم نخواهد داشت و می تواند از ظرفیت های " دکتر نیکزاد " بهره وافی و کافی را ببرد.

تنش برای انتصاب بومی در دولت سیزدهم از سوی حامیان این جریان در استان کهگیلویه و بویراحمد بطور حتم در روزها و ماه های آینده در این استان شدت می گیرد که بنظر می رسد دولت سیزدهم اگر نخواهد این استان را وارد حواشی های بی اساس کند باید استاندار غیربومی منصوب کند اما نه از استاندارانی شبیه به برخی از استانداران احمدی نژاد در این استان( افراطیون) و هیج استاندار غیربومی بهتر و شایسته تر از " مهندس اکبر نیکزاد ثمرین " برای این دولت و این مردم نیست.

" مهندس نیکزاد " اساسا با افراطی گری ها مخالف و مشی عدالتخواهانه مردم دارانه دارد و آن هم شعاری است که رئیس دولت سیزدهم مستمرا آن را بیان می کند و البته همگان نیک می دانند که استان کهگیلویه و بویراحمد را افراطی گری ها به ورطه نابودی کشانده است.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون خواستار این اقدام شایسته و بایسته از سوی " دولت سیزدهم " برای انتصاب " مهندس اکبر نیکزاد " هستند.

و کلام آخر:

  • مهندس اکبر نیکزاد مورد علاقه مردم عشیره ای و ایلیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود هم تبار نبودن ایشان با آنها بوده و البته خود ایشان نیز به مردم این استان علاقه وافر دارند.
  • ایشان با استان آشنایی کامل داشته و بار دیگر می تواند مردم را به آینده دولت سیزدهم امیدوار کند.
  • مهندس نیکزاد دارای ظرفیت های کلانی در هیات دولت سیزدهم بوده که می تواند برای استان فاقد وزیر در این دولت تاثیرگذار باشد.
  • وی می تواند جلوی تنش ها و شاید اختلافات شدید انتصاب یک استاندار بومی را در بین حامیان دولت سیزدهم در این استان بگیرد و دردسری برای مُهره چینی دولت سیزدهم در استان ایجاد نکند.
  •  
  • مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد اساسا در حوزه زیرساختی است که " مهندس نیکزاد " متخصص ، باسابقه و مُجرب در این حوزه است و قطعا شادمانی و نشاط را با افتتاح پروژه های زیرساختی به استان باز خواهد گرداند.
  • تواضع، تدین، تخصص ، فروتنی ، خوش اخلاقی و البته پای کار بودن مهندس نیکزاد از ویژگی های بارزی است که مردم استان از ایشان به یاد دارند و این ملاک هایی است که می تواند برای دولت سیزدهم هم از ملاک های حمایتی دوچندان از انتصاب وی در این استان باشد.
  •  
  • مهندس نیکزاد مشی افراطی گری ندارد و آرامش را برای تمامی جریانات سیاسی حاکم می کند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: