به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۹۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
یادداشت ارسالی؛
فعال رسانه ای در یاسوج طی یادداشتی به مناسب ۱۷ مرداد آورده است: خبرنگاران محجوبانه نیست هایشان را سکوت می کنند.

خبردنا/ " محمدشفیع ربیعی " فعال رسانه‌ای در یاسوج طی یادداشتی بمناسبت روز هفدهم مردادماه ( روز خبرنگار) آورده است: عشق است که خبرنگاران را در این مسیر پایدار می‌سازد و روزها و شب های سختی‌ کشیده و چشیده ما را، تقویم قضاوت خواهد کرد.

به نام قلم آغاز می‌کنم تا واژگان یکی پس از دیگری بر صفحه روزگار نقش بندند و کلمات بر تیترهای تقویم ما خبرنگاران جاری شوند.

این روزها یک نفر خبرنگاری را شغلی تفریح تعریف می‌کند و دیگری با کلمات طنزگونه این شغل را به تمسخر می گیرد.

قسم به قداست قلم، ما سال‌ها واژه واژه سوخته‌ و ساخته‌ایم. هیچگاه نیست های خودمان را فریاد نزدیم تا مبادا قدمی از قلمی بیوفتد.

سالی یک بار در تقویم جایمان داده‌اند و چه مبارک که این پیوند با عطر شهادت عجین شده است.

روز حق گویی و حق جوییست و رکنی از رکن‌های دموکراسی با شما سخن می‌گوید.

می‌گویند درد را هرآنگونه که بنویسی می‌شود درد و خبرنگار دردهای بسیاری را در سینه خود دارد و چه محجوبانه سکوت می‌کند تا مبادا نیست‌هایش بر نگاه دیگران به قلمش اثری بگذارد.

همین دو ماه پیش بود که دو خبرنگار در راستای رسالتشان قدم برداشتند و روزگار جز خاک، سهمی از آینده نصیب شان نکرد.

ما با رسالت مان زندگی کرده‌ایم و قلم مان را در قلب عدالت مان قرار داده تا مبادا دستی به اشتباه بلرزد.

اکنون روز خبرنگار رسیده و اغلب دستگاه‌های اداری در استان با یک تبریک ساده از کنار آن می‌گذرند و انگار همین یک روز نیز برای بسیاری از دستگاه‌ها مفهومش را پیدا نکرده چراکه ضعف تعامل در کالبدشان موج می‌زند.

اغلب مدیرانی که در گذشته، ضعف تبادل و تولید محتوا داشته‌اند با نزدیکی به روز خبرنگار و به بهانه کرونا  لااقل تکریم زبانی از خبرنگاران در این روز داشته باشند.

سخن کوتاه می‌کنم، امید است روزی این قلم‌ها در جامعه قداست واقعی خود را پیدا کنند و رسانه‌هایی که صدای محرومیت را انعکاس داده‌اند، صدای سکوت محرومیت شان شنیده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: