به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۹۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
وی ابراز داشت: نیروی های جوان، مطالبه گر، پرانگیزه و فعال در استان وجود دارد که حرکت توسعه را سرعت می دهد، مطالبات و مشکلات مردم را مطرح و خدمات نظام را منعکس می کنند.

خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آستانه گرامیداشت روز خبرنگار گفت: همه دستگاه های دولتی استان که از خبرنگاران شکایت کرده اند، شکایت خود را پس بگیرند.

به گزارش "خبردنا"،حسین کلانتری در نشست با اعضای خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد  ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت:  تلخ است که مدیر دستگاهی از رسانه شکایت کند اما گاهی از سوی برخی رسانه ها حریم‌ ها شکسته می شود و حُب و بُغض دیده می شود البته با انتقاد دلسوزانه و کارشناسانه مدیر می‌ تواند عیب و ایرادهای خود را پیدا کند و جهت رفع آنها اقدام نماید و اکثر رسانه های استان عملکرد خوبی دارند.

وی با اشاره به نام گذاری روز خبرنگار در روز شهادت شهید صارمی گفت : این روز  پرمعناست زیرا خبرنگاران راهی را انتخاب کرده اند که در حقیقت برای دفاع از حق و اقداماتی است که به عدالت و انصاف ختم می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهید صارمی صادقانه و برای انعکاس واقعیت به میدان رفت، تصریح کرد: جرم آن شهید والامقام انعکاس حق بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرنگاری را یک شغل مقدس عنوان کرد و افزود: عموم قشر خبرنگار این تقدس را رعایت می کنند و خود جامعه خبرنگاری باید برای ماندگاری این مهم آن را از همکارانشان مطالبه کنند که تقدس را نشکنند.

کلانتری بیان کرد: متنوع بودن و فراوانی خبرنگاران، پایگاه های خبری و سایت های استان در مقایسه با سایر استان های کشور را به فال نیک می گیریم و بهتر است از این ظرفیت برای پیشرفت و شناسایی ظرفیت های مغفول استان استفاده شود.

وی ابراز داشت: نیروی های جوان، مطالبه گر، پرانگیزه و فعال در استان وجود دارد که حرکت توسعه را سرعت می دهد، مطالبات و مشکلات مردم را مطرح  و خدمات نظام را منعکس می کنند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تمامی خبرنگاران استان به ویژه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان تقدیر کرد و گفت: به علت شیوع ویروس کرونا نمی توانیم آنطور که باید و شاید و با حضور اکثر جامعه رسانه ای استان برنامه تجلیل روز خبرنگار را برگزار کنیم.

کلانتری ادامه داد: می طلبد برای پاسداشت روز خبرنگار با رعایت پروتکل های بهداشتی این برنامه به صورت مجزا در شهرستان های ۹ گانه استان با حضور خبرنگاران هر شهرستان اجرا شود.

وی با اشاره به شیوع گسترده کرونای دلتا، تاکید کرد: با راه اندازی شدن بیمارستان نرگسی گچساران بخشی از فشار و مشکلات این شهرستان برطرف شد، کادر درمان استان تلاش زیادی دارند و فشار سنگینی را تحمل می کنند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل تخت، دارو و امکانات برای بیماران کرونایی نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورتی‌که پروتکل‌ های بهداشتی رعایت نشود جمعیت زیادی از استان گرفتار کرونا می‌ شوند.

وی با بیان اینکه احداث خانه مطبوعات حق اساسی اصحاب رسانه استان بود، عنوان کرد: تا جایی که امکان داشته باشد این ساختمان را به روز تجهیز خواهیم کرد و در هفته دولت نیز به بهره‌ برداری می‌ رسد.

کلانتری بیان کرد: برای رفع مشکلات جامعه خبری استان پیگیری های لازم در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این قشر پرتلاش انجام می شود.

وی آموزش را یکی از مهم ترین مسائل برای فراگیری و رشد در یک حرفه برشمرد و گفت: در این راستا حمایت های لازم برای برگزاری کارگاه های آموزشی انجام خواهد شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد نسبت به انتخاب اساتید مجرب و توانمند اقدام و از محل اعتبارات فرهنگی این مهم را عملیاتی کند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آگهی دستگاه های دولتی به رسانه ها، عنوان کرد: ادارات و دستگاه‌ های دولتی آگهی‌ های خود را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سامانه مربوطه به رسانه ها واگذار کنند.

 وی در خصوص مسکن خبرنگاران که یکی از مطالبات اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات به نمایندگی از خبرنگاران استان بود، گفت: تا زمانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارم کمک می‌ کنم تا شرایط و زمینه صاحبخانه شدن خبرنگاران استان فراهم شود.

وی تاکید کرد: این استان دارای قابلیت ها و ظرفیت های بالایی است و می‌تواند بهتر از این در سطح کشور بدرخشد،

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته نیاز به هماهنگی، هم افزایی و همدلی لازم جهت استفاده از این منابع و ظرفیت‌ ها در حوزه‌ های مختلف دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: