به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۹۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
شمار جانباختگان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد از مرز 760 نفر گذشت

خبردنا/ ئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به   نفر 762 خبر داد و گفت:  متاسفانه طی 24 ساعت گذشته  ٤ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.
 
به گزارش خبردنا/ پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون ٥٧٥ بيمار در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه 197 نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و 26 نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.


وي ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 54438 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 826 نمونه پی سی آر دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج حدود ٣٤ درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه ،گچساران ، باشت و چرام بود. همچنین از 501 نمونه رپید تست 24 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بهمئی، کهگیلویه و بویراحمد هستند.

دکتر یزدان پناه تصریح کرد: شرایط بیماری در کهگیلویه و بویراحمد بسیار فراتر از پیش بینی ها بوده و این میتواند سرآغاز اتفاقات مخربی در استان باشد.

وی رعایت دقیق محدودیت‌های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هر گونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون‌رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد

 

نام:
ایمیل:
* نظر: