به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

خبردنا: عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: روز گذشته آقای حسین شریعتمداری سرمقاله کیهان را به موضوعی جالب اختصاص داد. در این متن، مطالب چند نفر از افراد از جمله بنده را دستمایه یادداشت خود کرده که بنده بخش مخصوص خود را در ذیل تقدیم می‌کنم.

رییسی لال‌ها را شفا می‌دهد

آقای رییسی در همین فاصله ۴ روزه ریاست خود بر جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از اصلاحاتچی‌ها را که تا‌کنون زبان‌شان از انتقاد و اعتراض به پلشتی‌های ۲ ساله کرونا و ۸ ساله دولت آقای روحانی بسته بود، شفا داده و قفل زبان‌شان را باز کرده است! به این چند نمونه از اظهار‌نظر‌ها و به اصطلاح انتقاد‌های مدعیان اصلاحات که فقط اندکی از بسیار‌ها و مشتی از خروارهاست نگاهی بیندازید و در نظر داشته باشید که این انتقاد‌ها در حالی مطرح شده که فقط ۴ روز از مراسم تحلیف رییس‌جمهور منتخب می‌گذرد.

آقای عباس عبدی، اصلاحاتچی چند آتشه دیگر نیز توییت کرده و نوشته است: «آقای رییسی؛ بیایید همین امروز یک کار قابل قبول انجام دهید.

دستور بدهید آمار ثبت احوال را به روز منتشر کنند تا مردم و از آن مهم‌تر، مسوولان از جمله خودتان بدانید که مرگ و میر واقعی 2.5 برابر بلکه بیشتر از آمار رسمی است. مساله کرونا را کوچک کردند، حالا مردم هزینه‌اش را می‌دهند»! ایشان که تقریبا همه‌روزه در روزنامه اعتماد (همان روزنامه که مقالات بی‌بی‌سی را با حذف نام نویسنده آن به نام خود چاپ می‌کرد) مقاله می‌نویسد، یادش رفته که ۲ سال از شیوع کرونا و اعلام آمار تلفات آن می‌گذرد و ایشان در تمام این مدت فراموش کرده بود از آقای روحانی بخواهد که دستور بدهد «آمار ثبت احوال را به‌روز منتشر کنند تا مردم و از آن مهم‌تر، مسوولان از جمله خود آقای روحانی بدانند که مرگ و میر واقعی 2.5 برابر بلکه بیشتر از آمار رسمی است»!

و تازه یادش افتاده که باید زبانش باز شود و آنچه را که طی ۲ سال کرونایی و ۸ سال ریاست‌جمهوری آقای روحانی درباره آن سکوت کرده بود، از آقای رییسی که فقط ۴ روز از ریاست‌جمهوری ایشان می‌گذرد، مطالبه کند! (پایان نقل مطلب آقای شریعتمداری علیه بنده)

در خصوص متن ایشان باید به چند نکته اشاره کرد.

اول اینکه شاید آقای شریعتمداری در نوشتن این متن قصد دروغ گفتن نداشته باشند ولی از آنجا که از نوشته‌های بنده بی‌اطلاع نیستند، پس باید گفت که به احتمال قوی این موضع ایشان یا از فراموشکاری است یا متن را همکاران دیگر نوشته‌اند و آقای شریعتمداری بدون دقت منتشر کرده‌اند.

چون کسی که مطالب مرا پیگیری می‌کند می‌داند این حرف بنده اصلا جدید نیست و مفاد آن را در ۱۵ ماه گذشته حداقل ده بار به زبان‌های گوناگون تکرار کرده‌ام. حتی یادداشتی نوشتم و ارقام دقیق فوتی‌ها را محاسبه کرده‌ام. جالب است که هفته پیش نیز خلاصه‌ای از مجموعه آن یادداشت‌ها را منتشر کردم. این حد از بی‌اطلاعی از امور و مواضع آشکار امر عجیبی است.

نکته دیگر این است که این یادداشت اتفاقا تعریضی به آقای رییسی نیست، چون ایشان که هنوز نیامده. اگر هم نقدی در آن هست متوجه سیاست‌ها و عملکرد‌های گذشته است. اتفاقا پیشنهاد داده شده در این جهت است که وضعیت گذشته را شفاف‌سازی کنند، پس چرا آقای شریعتمداری عنان از کف می‌دهند و چنین نادرست می‌نویسند؟ شاید برای اینکه از وزارتخانه‌ای نقد شده که همفکران ایشان به دلایل گوناگون حامی عملکرد و وضع موجود آن هستند.

بالاخره اینکه؛ خب فرض کنید که عده‌ای لال بودند حالا شفا یافتند و زبان باز کردند. مشکل چیه؟ عده دیگری هم که زبان رسایی داشتند اکنون لال می‌شوند که شدند و زبانی از نوع دیگری باز کردند.

به نظر من هدف اصلی ایشان، نوشتن علیه اصلاح‌طلبان نبود، بلکه هدف اصلی تخریب ذهن آقای رییسی بود. یادداشت می‌خواهد این را به آقای رییسی بگوید که علیه شما سیاه‌نمایی می‌کنند. به نظرم گروه رسانه‌ای آقای رییسی تا این مرحله متوجه این خط انحرافی از درون اصولگرایان افراطی شده است. کسانی که انتظارات‌شان برآورده نشده است و مهم‌ترینش بحث برجام و افراد کابینه است.

البته ثبات رای کیهان در ضدیت با برجام مشهود است ولی مخالفت با برجام و رفع تحریم‌ها همان پوست خربزه‌ای است که کیهان می‌خواهد زیر پای این دولت بگذارد. احتمال می‌دهم که اگر آقای رییسی همین خط‌مشی را دنبال کند روزنامه کیهان بیش از هر رسانه دیگری علیه او خواهد نوشت و این یادداشت نوعی رد گم کردن از نوع کیهان، برای ندیده شدن چوب‌هایی است که می‌خواهند لای چرخ دولت بگذارند.

تا نشانِ سم اسبت گم کنند/ ترکمانا نعل را وارونه زن

در ادامه عناوین برخی از یادداشت‌های تحلیلی و انتقادی که در ۱۵ ماه گذشته فقط در زمینه واکسن نوشته‌ام جهت اطلاع آقای شریعتمداری تقدیم می‌کنم تا از کسی که پیش‌نویس آن یادداشت را تهیه کرده بازخواست کند. این‌ها یادداشت‌های مستقیم است و الا توییت‌ها و مصاحبه‌ها و... خیلی بیشتر است. مطالب انتقادی بنده در زمینه کرونا چند برابر این است.

از همان هفته اول اعلام کرونا یعنی اسفند ۹۸ که یادداشت «کرونا سنگ محک» سپس «کرونا آزمون آزمون‌ها» را نوشتم، تاکنون طی ده‌ها یادداشت به انتقاد از سیاست‌های نادرست در موضوع کرونا پرداخته‌ام. حاضرم شرط ببندم که به تنهایی بیش از همه یادداشت‌های روزنامه کیهان در این زمینه، مطلب و نقد نوشته‌ام. حالا بفرمایید کی لال بود و کی زبان باز کرد؟

  • «کارزار واکسیناسیون» ۱۷ آذر ۹۹
  • «واکسن چینی» ۱۶ دی ۹۹
  • «اینک موج چهارم» فروردین
  • «واکسن شافی!» فروردین
  • «نقد سیاست واکسن کووید-۱۹» در ابتدای اردیبهشت
  • «نگاه مردم را دریابید» ۲۲ تیر
  • آنچه درباره واکسیناسیون گفته شد و شنیده نشد. ۱۰ مرداد
  •  سهم هر کس در فاجعه کرونا چقدر است؟ ۱۳ مرداد
  • «ایز» یعنی ردِپا را از بین بردن
نام:
ایمیل:
* نظر: