به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:
یزدان پناه خاطرنشان کرد: در ۱۹ ماه گذشته برای اولین بار شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های معین کرونا از مرز ۶۰۰ نفر عبور کرده که این نشان کرده سرعت سرایت زیاد کرونای دلتا است.
خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رکورد حداکثر تعداد بیمار بستری در بیمارستان‌های معین کرونای استان شکسته شد.

به گزارش "خبردنا"، پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۶۹ نفر رسید و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

وی افزود: هم اکنون ۶۱۵ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۹۶ نفر مبتلای قطعی و ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان‌پناه ادامه داد: حداکثر تعداد بیمار در موج قبلی حدود ٥٧ بیمار بود که امروز رکورد حداکثر تعداد بیمار بستری در استان شکسته شد و پیش بینی می‌شود که در روز‌های آینده ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها توسط بیماران کرونایی تکمیل شود.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۴۷۸۵ مورد گزارش شده است.

یزدان‌پناه اضافه کرد: از ۱۳۴۵ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ٤ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در گچساران، کهگیلویه، بویراحمد، بهمئی و دنا بیشترین موارد مثبت را داشتند.

وی تصریح کرد: همچنین از ۷۱۲ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۲۷ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در بویراحمد، بهمئی و کهگیلویه بودند و امروز در استان حدود ٧٤مورد مثبت وجود داشت که در روز‌های آینده تعداد زیادی از این بیماران نیاز به بستری در بیمارستان دارند.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: در ۱۹ ماه گذشته برای اولین بار شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های معین کرونا از مرز ۶۰۰ نفر عبور کرده که این نشان کرده سرعت سرایت زیاد کرونای دلتا است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر چیزی تحت عنوان سرماخوردگی وجود ندارد و افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش از بینی دارند به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا تست تشخیصی انجام شده و تحت قرنطینه خانگی و درمان قرار گیرند و افراد در تماس با این افراد نیز توسط مراقبان بهداشتی رهگیری شده و در دوره کمون تحت مراقبت قرار بگیرند تا چرخه ویروس هر چه سریعتر مهار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: