به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
خبر خوش موحد به مردم دیار شاپور
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس، گفت: تفاهم نامه طرح توسعه بیمارستان دهدشت میان مسئولان وزارتخانه‌ های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد.

به گزارش خبردنا، در یکی دیگر از روزهای گرم تابستان و در تعطیلی کشوری که در پی شیوع ویروس منحوس کرونا به اجبار کشور را درگیر کرده است حجت الاسلام سید محمد موحد که ماه ها با تلاش و پیگیری شبانه روزی به دنبال استیفای حقوق مردم حوزه انتخابیه خود به ویژه در حوزه بهداشت و درمان بود این بار نیز برای مردم دیارش خوش خبر بوده تا ثمره ماه ها پیگیری را به مردم کهگیلویه بزرگ هدیه دهد.

در این راستا و با حضور حجت الاسلام سید محمد موحد نشست مشترکی با سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل وزارت بهداشت برگزار شد.


نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس در خصوص خروجی این دیدار از انعقاد تفاهم نامه ای در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و ساخت فضای درمانی برای ۱۰۰ تخت جدید طی دو مرحله (هر مرحله ۵۰ تخت) شامل زمین، ساخت، تجهیز و بهره برداری از بیمارستان موضوع این تفاهم نامه است.

وی اعتبار لازم برای توسعه، ساخت و تجهیز بیمارستان حدود ۲ هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: مرحله اول اجرای طرح، حدود یک هزار میلیارد ریال شامل، ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخت و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه تجهیز بیمارستان براساس برآورد روز است.


نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعهدات طرفین، گفت: در اجرای مرحله اول طرح، سازمان تامین اجتماعی پس از تصویب هیات مدیره مبنی بر مشارکت، نسبت به تامین ۳۰ درصد از کل هزینه ساخت و تجهیز مرحله اول (بدون احتساب زمین) به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال به تناسب پیشرفت فیزیکی پروره اقدام خواهد کرد.

وی به تشریح مفاد این تفاهم نامه ۸ ماده ای پرداخت وافزود: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای مرحله اول طرح، نسبت به تامین زمین که جزو تعهد ریالی نیست و تامین ۷۰ درصد هزینه های ساخت و تجهیز بیمارستان به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال، اقدام خواهد کرد.

موحد، عنوان کرد: براساس سایر مفاد تفاهم نامه وزارت بهداشت نسبت به تامین تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و بهره برداری از بیمارستان تاسیسی اقدام می کند.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس، ابراز کرد: مشارکت سازمان تامین اجتماعی در توسعه بیمارستان دهدشت جهت دریافت خدمات درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان بوده و حق مالکیت برای سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمارستان ایجاد نمی کند‌.

وی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی توافق نمود تا پس از تکمیل و بهره برداری از بیمارستان، نسبت به ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی طبق تعرفه مصوب و لحاظ سهم پرداختی این سازمان در حساب فی مابین اقدامات لازم را انجام دهد.

موحد در خصوص نحوه پرداخت، گفت: مقرر شد اعتبارات مورد تعهد طرفین تفاهم نامه، در طول مرحله ساخت به تدریج و متناسب با پیشرفت فیزیکی به پروژه اختصاص یابد.

وی، خاطرنشان کرد: جهت تسریع در اجرای مرحله اول طرح (پروژه)، وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی توافق کردند که ۳۰ درصد مبلغ اعتبارات مورد نیاز ساخت بیمارستان را پس از امضاء تفاهم نامه، ۴۵ درصد اعتبار مورد تعهد خود را پس از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و مابقی اعتبار را پس از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به پروژه اختصاص دهند.

موحد در بخش دیگری از سخنانش،عنوان کرد: بیمه شدگان ملزم به ارائه صورتحساب به سازمان تامین اجتماعی نبوده و بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه از محل مطالبات سازمان از بیمارستان بابت درمان بیمه شدگان مستهلک خواهد شد.

وی با اشاره به تبصره ماده ۵ این تفاهم نامه، اظهار داشت: در صورت عدم ایفای تعهدات ( تاخیر یا عدم اجرای پروژه مذکور براساس زمانبندی) از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تعیین تکلیف مبالغ پرداختی سازمان تامین اجتماعی و تهاتر اصل و فرع مبالغ مزبور با مطالبات وزارت بهداشت ناشی از هزینه نسخ سازمان و یا موارد دیگر ( در سطح استانی یا ملی ) اقدام و در حساب های فی مابین کارسازی می شود.

موحد، عنوان کرد: بازپرداخت منابع سازمان تامین اجتماعی از طریق اعمال پیش خرید خدمات درمانی برای بیمه شدگان ظرف ۲۴ ماه از زمان اجرای هر مرحله از مراحل دوگانه اجرای طرح، در خصوص سهم سازمان در همان مرحله، انجام می شود.

وی در خصوص نحوه اجرا پروژه، گفت: دانشگاه نسبت به اخذ کلیه مجوزهای لازم برای توسعه بیمارستان، اقدام و بلافاصله نسبت به انتخاب مشاور طرح جهت طراحی و پیمانکار ساخت بیمارستان اقدام خواهد کرد.

موحد، گفت: براساس تفاهم نامه مدت زمان تقریبی اجرای پروژه شامل زمان ساخت، تجهیز و راه اندازی بیمارستان ۳۶ ماه پیش بینی می شود.

وی، خاطر نشان کرد: براساس نامه سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تقوی نژاد معاون وزارت بهداشت این تفاهم نامه در هیئت مدیره این سازمان مطرح و به تصویب نهایی رسید و جهت انجام تشریفات انعقاد قرارداد و سپس آغاز عملیات اجرایی مرحله اول آن به معاون توسعه وزیر بهداشت ارسال شد.

موحد در بخش دیگری از صحبت هایش از تلاش های همیشگی و بی وقفه تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مجموعه کارشناسان وزارت بهداشت ، دکتر کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و ریاست دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه قدردانی کرد و گفت: تحقق آرزوی دیرینه و حیاتی مردم کهگیلویه بزرگ بدون تلاش این عزیزان به ویژه دکتر تقوی نژاد و دکتر سالاری امکان پذیر نبود و بدون شک مردم این دیار قدردان زحمات مسئولان دلسوز و توانمند نظام هستند.

گفتنی است این تفاهم نامه بین قاسم جان بابایی معاون درمان و سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از این وزارتخانه، مصطفی سالاری به نمایندگی از سازمان تامین اجتماعی و پرویز یزدان پناه به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: