به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
یزدان پناه خبرداد:
قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۷۹۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۷۹۳ نفر خبرداد و اظهارداشت: در شبانه روز گذشته متاسفانه هفت بیمار کرونایی دیگر بدلیل ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبردنا، " پرویز یزدان پناه گفت: هم اکنون ۵۸۸ بیمار در بیمارستان های مُعین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۰۵ نفر مبتلای قطعی و ۳۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۵۷ هزار و ۲ بیمار ذکر و  خاطرنشان کرد: از هزار و ۱۸۰ جواب نمونه pcr  دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج و دهدشت، حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند و به ترتيب در بویراحمد، گچساران ،کهگیلویه  و چرام بيشترين موارد مثبت را داشتند.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۶۲۱ نمونه تست سريع در استان انجام كه ۱۸ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی و دنا بودند.

یزدان پناه گفت: افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش از بینی دارند به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا تست تشخیصی انجام شده و تحت قرنطینه خانگی و درمان قرار گیرند و افراد در تماس با این افراد نیز توسط مراقبان بهداشتی رهگیری شده و در دوره کمون تحت مراقبت قرار بگیرند تا چرخه ویروس هر چه سریعتر مهار شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  افزود: با توجه به سرايت پذيري ويروس كرونا گونه هندي و پيشرفت سريع علائم و مرگ و مير بيشتر آن لازم است رعايت كامل دستورالعمل هاي بهداشتي توسط همگان رعايت شود و در تجمعات و دورهمي ها حضور پيدا نکرده و در زمان مشخص شده واكسن را تزريق تا بتوان با تلفات كمتري از اين موج عبور کنیم.   

 

نام:
ایمیل:
* نظر: