به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: یکی از ویژگی‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باورمندی و اعتقاد به جمله ما می توانیم است، با اعتقاد به این جمله در بدترین شرایط موفق به تحقق اهداف تعیین شده حوزه کاری خود در کمیته امداد شد.

به گزارش خبردنا، مهدی روشنفکر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، 1 شهریور ماه ( در موافقت با برنامه های حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی از وزرای پیشنهادی انسان‌های برجسته، کارنامه‌دار و برنامه‌ داری هستند؛ مجلس وظیفه سنگینی را در خصوص آینده کشور و مردم طی 4 سال آینده بر عهده دارد و آینده مردم به نقدها و دفاع‌های مطرح شده توسط نمایندگان وابسته است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وکالت مردم برنامه وزرای پیشنهادی را رصد و نقد می‌کنیم و به آنها رأی می‌دهیم و سوگند یاد کرده‌ایم که بر اساس فرامین الهی و قوانین عمل کنیم، ادامه داد: در جریان بررسی وزرا در صحن علنی شرایط برای اظهارنظر اعضای کمیسیون‌های تخصصی فراهم نیست، به صورت مثال در جریان بررسی برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش هیچ کدام از اعضای کمیسیون آموزش، جز سخنگو فرصت برای اظهارنظر نداشت.

وی با طرح این سوال که جلسه فعلی رأی اعتماد است یا استیضاح، ادامه داد: سوال ما در کمیسیون از وزرای پیشنهادی دولت آینده این بود که رئیس جمهور بر چه اساسی شما را به عنوان وزیر معرفی کرده و مبنا و ملاک انتخاب شما چه بوده است. اولین ویژگی آقای عبدالملکی باورمندی و اعتقاد به جمله «ما می ‌توانیم» است. این اعتقاد نشان داد در بدترین شرایط وی از عهده تحقق اهداف تعیین شده حوزه کاری خود در کمیته امداد برآمده است.

روشنفکر با تأکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) موظف بود سالانه 70 هزار شغل ایجاد کند، اما در دوران حضور آقای عبدالملکی و طی 4 سال توسط این نهاد بیش از 2.5 برابر هدف تعیین شده اشتغال ایجاد شد، عنوان کرد: وزیر پیشنهادی دارای تخصص و توان مدیریتی است، هر فردی باید نسبت به محلی که برای آن پیشنهاد می‌شود تخصص و شناخت داشته باشد. درست است که از وزارت کار به عنوان یک ابروزارت یاد می‌شود اما وزیر پیشنهادی نیز یکی از نخبگان حوزه اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی مذکور دارای نگاه مدیریت سیستمی و اعتقاد به خرد جمعی است، گفت: آقای عبدالملکی اهل مشورت بوده و خودرأی نیست، یکی از ویژگی‌های مدیریت نوین، مدیریت سیستمی است که وی از این ویژگی برخوردار می‌باشد. عبدالملکی اهل محافظه‌کاری نیست و شجاعت دارد، برخی از افراد پاکدست از داشتن این ویژگی محروم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بدون تخصص، توان و تیم قدر نمی‌توان در وزارت کار، عدالت، مدیریت و پیشرفت را اجرایی کرد، بسیاری از وزرا و مدیران نظام طی سال‌های اخیر بیش از چندین سال سابقه مدیریتی داشته‌اند اما این موضوع در برخی موارد به جای مفید بودن زیان‌بار است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه با وجود شرایط، برنامه‌ها، استعدادها، قابلیت‌ها و توان وزیر پیشنهادی وی را مورد حمایت قرار می‌دهیم تا رأی اعتماد کسب کند، خاطر نشان کرد: بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی، عمر، حوادث، کارگران، قالیبافان، فرشبافان و رانندگان در دستور کار وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد./

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مارگون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
اخ و بخت اصغر
نام:
ایمیل:
* نظر: