به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی ارشاد:
اسماعیلی مصمم به استفاده از صاحبنظران و پیشکسوتان در بدنه مدیریتی بدون توجه به نگاه های سیاسی است

خبردنا/ نماینده مردم کهکیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: اسماعیلی وزیر پیشنهادی ارشاد مصمم به استفاده از صاحبنظران و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر در بدنه مدیریتی این وزارتخانه بدون در نظر گرفتن سلایق و نگاه های سیاسی است.

به گزارش خبردنا، سیدمحمد موحد در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: ما در موقعیت خطیری قرار داریم، از یک طرف شرایط سخت روی کار آمدن دولت و از طرفی ما نمایندگان تا پای جان دل در گرو نظام داریم و مصمم هستیم که در کنار مردم شرایط را تغییر دهیم.

وی افزود: تاریخ و تمدن ایران گواه این موضوع است که فرهنگ و هنر مهم ترین و موثرترین مولفه ایجاد قدرت، همدلی و نشاط در سرزمین ما بوده است و جمهوری اسلامی یادگار امامی است که اندیشه های فرهنگی و دینی او اندیشه های مادی جهان معاصر را به چالش کشید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرهنگی که از نظر مقام معظم رهبری مثل روحی است که در کالبد همه فعالیت های گوناگون کلان کشوری باید حضور و جریان داشته باشد و از آن به عنوان هوا و اکسیژن یاد می کنند که نبود هوا و اکسیژن یعنی عدم حیات.

وی افزود: بنابراین در این دوران سخت و هجمه های همه جانبه فرهنگ منحط غرب و شبیه خون فرهنگی به فرموده مقام معظم رهبری به فرهنگ، هویت، باورها و اعتقادات مردم نجیب به ویژه جوانان عزیز این مرز و بوم، بر ماست که در انتخاب وزیر و برنامه های آن توجه جدی داشته باشیم و برای پویایی و شکوفایی فرهنگ و هنر و تعمیق باورها و ارزش های ایران اسلامی تلاش مضاعف و اهتمام جدی بورزیم.

نماینده مردم کهکیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، گفت: در گفت وگویی که با جناب آقای دکتر اسماعیلی داشتم، به این باور رسیدم که آمده است تا همه توان و ظرفیت خود را برای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و مسجد بکار ببندد و با مشورت و استفاده از نخبگان دینی، علمی و فرهنگی هنری کشور این مهم را سامان ببخشد.

موحد افزود: حاشیه هایی که در ارائه برنامه های ایشان به وجود آمده، تحلیلی بود که به ایشان داده بودند و همانطوری که چندین بار اعلام کرده اند، این باور و نگاه من نیست و چون ایشان را انسانی صادق می دانم، بر این گفته صحه می گذارم.

وی خطاب به نمایندگان، هنرمندان، صاحبان قلم و اندیشه، ادامه داد: دکتر اسماعیلی آمده است تا با استعانت از خداوند متعال و همکار شما بزرگواران و با عنایت به نزدیکی و شناخت عمیقی که ریاست محترم جمهور از ایشان دارند، با احترام به همه وزرای محترم قبلی این وزارتخانه، موارد ذیل را انجام دهد.

موحد تصریح کرد: امیدوارم برنامه های ایشان در جهت ارتقاء نقش و جایگاه فرهنگ و هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تصمیم گیرها وتصمیم سازیها در کشور به ویژه هیات دولت، افزایش بودجه فرهنگ و هنر و توجه جدی به حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار، تولید و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری مبتنی بر فرهنگ و هویت ایرانی _ اسلامی، حمایت مادی و معنوی از اصحاب قلم، فرهنگ،هنر ورسانه و تولیدات آنها جهت عرضه در جامعه جهانی، همچنین ایشان مصمم است تا موضوع بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و بیمه بیکاری که دغدغه جدی کانونهای مساجد، هنرمندان و اصحاب فرهنگ ورسانه بوده است و یک بار برای همیشه به سرانجام برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در مذاکره ای که با ایشان داشتم فرمودند مگر می شود بدون مشورت و بهره بردن از نقطه نظرات و ظرفیت های این قشر فرهیخته به ویژه پیشکسوتان، ماموریت ها و رسالت این وزارتخانه را به سرانجام نیکی رساند.

وی گفت: وزیر پیشنهادی معتقد است که از توان همه نیروهای متعهد و متخصص شاغل در وزارتخانه صرف نظر از دیدگاه های سیاسی آن ها برای پست های مدیریتی بهره خواهد برد. این آن چیزی است که در شعارهای رئیسی آمده بود و به درستی فرهیختگان جامعه چنین انتظاری دارند.

نماینده مردم کهکیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باور به گفت وگو و همکاری با همه ی نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی و اصناف مرتبط و برون سپاری بخش زیادی از فعالیت ها به آن ها از برنامه های کلیدی ایشان است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: یکی از دغدغه های همیشگی اصحاب سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، رسانه و ... این بود که سلایق شخصی در صدور مجوز بعضا جای قانون را گرفته و دخالت سایر دستگاه ها در این حوزه روز به روز زیادتر می شود. برای رفع این معضل اسماعیلی تلاش خواهد کرد تا صاحبان این حرفه ها به راحتی و آسودگی با کمترین استرس به خلق اثر بپردازند./

نام:
ایمیل:
* نظر: