به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
یک فعال اقتصادی و کارشناس حوزه صادرات:
وی گفت: سامانه هایی که در برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت صمت دولت سیزدهم تعریف شده، حکایت از جایگزین نمودن سیستم بجای نیروی انسانی دارد که می تواند امار و اطلاعات دقیق تری در اختیار مدیر قرار دهد.

خبردنا : یک فعال اقتصادی و کارشناس حوزه صادرات تاکیدکرد که وزیر پیشنهادی وزارت صمت براساس برنامه ها و سوابقی که دارد موفق ترین وزیر کابینه سیزدهم خواهد بود. 

به گزارش خبردنا، امیرحسین مینایی در گفت و گو با رسانه ها گفت: با توجه به داشتن سابقه وزارت و موفقیت های ایشان در دوران وزارت خود، به طور حتم آقای فاطمی امین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم موفق ترین وزیر خواهد بود و از سویی بر بسیاری از مشکلات کنونی صنعت، تجارت و بازار تسلط پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما می دانیم که مهمترین اصل برای تصمیم گیری و تصمیم سازی یک مدیر داشتن اطلاعات و آمار است، اظهارداشت: فاطمی امین فردی است که در برنامه ریزی های مدیریتی دقیق عمل نموده و این سوابق موفق در دوران مدیریتی قبلی خود در وزارت صنعت و آستان قدس مشخص است.

بنیانگذار اولین بازار صادراتی ایران بر اینترنت از چابک سازی ساختاری در برنامه های مدیریتی وزیر پیشنهادی وزارت صمت هم خبرداد و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های دقیق می شود جلوی تورم را گرفت.

مینایی، مهمترین مبحث در برنامه مدیریتی فاطمی امین را حاکم نمودن فرایندها در سیستم بدون دخالت نیروی انسانی عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع باعث کمرنگ شدن دخالت نیروی انسانی شده و فساد و مفسده حتما کمرنگ ریشه خواهد شد.

وی گفت: سامانه هایی که در برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت صمت دولت سیزدهم تعریف شده، حکایت از جایگزین نمودن سیستم بجای نیروی انسانی دارد که می تواند امار و اطلاعات دقیق تری در اختیار مدیر قرار دهد.

این فعال اقتصادی، نگاه دکتر فاطمی امین به مدیریت را یک نگاه سیستمی خواند و خاطرنشان کرد: می توان این ویژگی را از مهمترین ویژگی های شایسته این وزیر پیشنهادی دانست.

مینایی، یکی از مهمترین اقدامات وزیر پیشنهادی وزارت صمت دولت سیزدهم را تکمیل سامانه تجارت ذکر کرد و یادآورشد: با استفاده از این سامانه علاوه بر اینکه می توان ورود و خروج کالاها را رصد نمود، نظارت بر قیمت ها و کنترل آسان تر خواهد شد.

این فعال اقتصادی از برنامه صادراتی برای بیش از 50 کشور در چهارگروه از جمله کشورهای همسایه و منطقه ای دسته بندی شده در برنامه های فاطمی امین وزیر پیشنهادی وزارت صمت هم خبرداد و نتیجه آن را تحقق سیاست افزایش صادرات خواند.

مینایی گفت: در همین راستا هم تمامی این برنامه ریزی ها براساس امکان سنجی بازارهای داخلی و خارجی طراحی شده و توجه به تهاتر از برنامه های اصلی وزیر پیشنهادی در صادرات خارجی خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی افزود: باتوجه به رویکرد وزیر پیشنهادی به دغدغه های رهبری که درآمد صادرات غیرنفتی باید جایگزین درآمد صادرات نفت باشد، تمرکز آقای فاطمی امین به اقتصاد دیجیتال و ارزآوری در حوزه صادرات غیرنفتی را از راهبردهای اصلی در وزارت صمت دانست.

مینایی گفت: حوزه وزارت صمت نیاز به تحول بنیادین در تمام بخش ها دارد که 36 برنامه تحولی از سوی وزیر پیشنهادی پیش بینی و نوشته شده است.

وی تاکیدکرد: با رویکردی که دکتر فاطمی امین دارد در صورت رای اعتماد از مجلس یکی از پرقدرت ترین وزرای دولت سیزدهم خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: