به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
وی بیان کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به افزایش موارد مبتلا به بیماری کووید ١٩ می‌شود.

خبردنا: بدترین روزها از لحاظ افراد مبتلا شده و قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در یک ماه اخیر ثبت شده است.

به گزارش "خبردنا"، بدترین روزهای از لحاظ افراد مبتلا شده و قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر ثبت شده تا جایی که روز گذشته با 9 نفر رکورد فوتی‌های کرونا شکسته شد.

کرونا بی رحمانه پیر و جوان، زن و مرد را راهی قبرستان می‌کند ولی هر روز شاهد افزایش تجمعات در مراسم‌های تشییع و تدفین در قبرستان‌ها هستیم و مثل اینکه مرگ کرونایی در قاموس مردم ترس ندارد.

ادامه سیر صعودی آمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار قربانیان کووید 19 به 845 نفر خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته متاسفانه 9 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 604 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 289 نفر مبتلای قطعی و 40 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 60984 مورد گزارش شده است.

یزدان‌پناه بیان کرد: از 1140 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 50 درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ، مارگون و چرام بیشترین موارد مثبت را داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین از 267 نمونه تست سریع در استان انجام شد که 20 درصد موارد مثبت بودند و عمده در کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی بودند.

یزدان پناه اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونای دلتا در استان و سرعت بسیار زیاد سرایت آن و درگیری سنین پایین، باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله 1.5 متری، زدن ماسک و کاهش تجمعات و دورهمی‌ها دقت شود تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی تر نشویم.

وی بیان کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به افزایش موارد مبتلا به بیماری کووید ١٩ می‌شود.

یزدان‌پناه یادآور شد: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات، حذف مسافرت‌های غیر ضروری و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و واکسیناسیون راه‌های کنترل بیماری هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: