به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
وی افزود: به این منظور از وزارت نیرو نامه گرفتیم، اما بانک و صندوق توسعه نپذیرفتند گفتند باید شخص وزیر بازگشت ارزی را تضمین کند.

خبردنا: نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با بیان اینکه تعیین منابع ارزی پروژه سیکل ترکیبی نهایی نشده است، گفت: تا زمانی که منابع ارزی تعیین نشود ساخت توربین‌ها محلی از اعراب ندارد.

به گزارش"خبردنا"، حجت‌الاسلام سید محمد موحد در گفتگو با خبرنگاران در کهگیلویه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه احداث سیکل ترکیبی پادوک در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار داشت: از آغاز دوره نمایندگی تاکنون ۲۰ تا ۳۰ جلسه برای پیگیری این پروژه برگزار و اقداماتی انجام گرفت.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: در اولین جلسه که با حضور استاندار و مدیرعامل صندوق توسعه ملی داشتیم آقای شهیدزاده در ابتدا ادعا کرد پرونده‌ای به این اسم در صندوق وجود ندارد.

موحد ادامه داد: با پیگیری‌هایی که داشتیم و اسنادی که مدیر پروژه ارائه داد معلوم شد پروژه سابقه دارد، ولی بانک عامل بانکی است که آقایان گفتند میلیون‌ها دلار بدهی معوق دارد لذا صلاحیت اینکه بتواند دوباره در میدان تأمین ارزی وارد شود را ندارد.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس تصریح کرد: برای تعیین بانک عامل سراغ دیگر بانک‌ها رفتیم بانک‌های مختلفی را دنبال کردیم در نهایت قرار شد بانک ملت وارد شود مشکل ارزی را حل کند. با مدیرعامل بانک نشست داشتیم پذیرفت که مشکل ارزی را قبول کند.

وی با اشاره به اینکه باید وزارت نیرو بازگشت ارز مورد تعهد بانک را تضمین کند، افزود: به این منظور از وزارت نیرو نامه گرفتیم، اما بانک و صندوق توسعه نپذیرفتند گفتند باید شخص وزیر بازگشت ارزی را تضمین کند.

موحد گفت:جلسات مختلف برگزار شد نشست‌هایی با مدیرعامل صندوق توسعه ملی و بانک ملت برگزار کردیم هفته آینده در نشست دیگری با وزیر نیرو تصمیم نهایی برای اینکه بانک ملت ارز را تامین و وزارت بازگشت آن را تضمین دهد خواهیم داشت.

نماینده مردم کهگیلویه تعیین تکلیف توربین‌ها را بی‌پاسخ گذاشت و گفت: در حالی که هنوز مشکل منابع ارزی حل نشده ساخت توربین محلی از اعراب ندارد.

نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سال ۱۳۹۵ در سفر رئیس جمهور به استان مجوز گرفت و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۶ با حضور حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس، نماینده وقت مردم در مجلس، مسؤولان استانی و شهرستانی با تعریف برنامه زمانبندی سه ساله در منطقه پادوک «نقطه مرز‌ی شهرستان کهگیلویه و گچساران» کلنگ‌زنی شد.

عدل هاشمی‌پور نماینده سابق مجلس خرداد ماه ۱۳۹۷ در گفتگو با رسانه‌ها از پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت توربین‌ها خبر داده و گفته بود که ساخت توربین در ایتالیا مراحل ساخت را طی می‌کند.

پیش از این نیز شایعه جابجایی تجیهزات جانبی این پروژه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی در پی داشت که البته مسؤولان ادعا دارند به خاطر افزایش توان از ۵۰۰ به ۷۵۰ وات تجهیزات قبلی جوابگو نبوده و برای تغییر ارسال شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: