به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
استاندار خبر داد:
کلانتری یادآور شد: مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها، ستادهای کرونا و کمیته‌های شهرستانی، سپاه، بسیج، هلال احمرو رسانه‌ها برای مقابله با کرونا در 20 ماه اخیر سنگ تمام گذاشته‌اند.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وارد شدن ۳۰۰ هزار دز واکسن خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ درصد جمعیت هدف را واکسینه کرده‌ایم.

به گزارش "خبردنا"، حسین کلانتری در بازدید از مراکز واکسیناسیون شهرستان بویراحمد اظهار داشت: تاکنون 300 هزار دز واکسن وارد استان شده و نزدیک به 30 تا 40 هزار دز در مخزن داریم و حدود 25 درصد جمعیت هدف را واکسینه کرده‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان بیان کرد: همواره تاکید کرده‌ام فرمانداران در شهرستان‌ها از مراکز واکسیناسیون بازدید داشته باشند زیرا معتقد هستم اقدام مهم برای کنترل شیوع هرچه بیشتر، کنترل شرایط بوده که نظارت بر این روند بسیار مهم است.

وی افزود: در کنار واکسیناسیون رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات بسیار کمک در قطع کردن زنجیره انتقال کرده و آمار مرگ و میر را پایین می‌آورد و همزمان باید رعایت دستورالعمل‌ها در جریان باشد، هم دوری از تجمعات و هم واکسیناسیون، تا در کنار هم اثربخش باشند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای واکسیناسیون گروه‌هایی از جمله عشایر، فرهنگیان و گروه‌های پرخطر شرایط سنی را برداشتیم ودر تلاش هستیم واکسن‌های بیشتری وارد استان شود.

کلانتری یادآور شد: مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها، ستادهای کرونا و کمیته‌های شهرستانی، سپاه، بسیج، هلال احمرو رسانه‌ها برای مقابله با کرونا در 20 ماه اخیر سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه خطرناک ترین تجمعات مراسم خاکسپاری و دورهمی‌های خانوادگی است، یادآور شد: دورهمی‌ها سبب سرعت گسترش انتقال ویروس، بستری و مرگ و میر بیشتر می‌شود.

کلانتری ادامه داد: واکسیناسیون هم در این راه می‌تواند مانع گسترش بیشتر زنجیره شود، وظیفه ما بوده که مقدار بیشتری واکسن تهیه کنیم و مردم نیز استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین پایگاه و اولین واکسن مهمترین فرصت برای هر فرد بوده و نوع واکسن مهم نیست، خاطرنشان کرد: فقط سریعترین زمان را باید برای واکسینه شدن انتخاب کنیم، تلاش می‌کنیم در هفته‌های آینده گروه‌های سنی را کاهش دهیم تا تعداد افراد بیشتری واکسینه شوند.

کلانتری اضافه کرد: تمام تلاشمان این است که واکسن بیشتری به استان وارد کنیم، عشایر ما 18 سال به بالا در سریعترین زمان ممکن درحال واکسینه هستند، گروه‌های پرخطر و بیماران خاص و زمینه‌ای اصلا محدودیت ندارند و روستاها را در حال برداشتن مقطع سنی هستیم، همچنین در مرکز استان در تلاش هستیم سن تزریق را پایین تر بیاوریم.

وی با بیان اینکه نسبت واکسن‌های وارد شده به استان به نسبت واکسن‌های توزیع شده در کشور رضایت بخش است، عنوان کرد: به این بسنده نکرده و تلاش می‌کنیم تا زمانی‌که همه افراد بالای 18 سال استان واکسینه شوند، برای جذب بیشتر واکسن رایزنی کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: