به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
یزدانپناه:
وی گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد ۶۲۴۹۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ٨٦٠ نفر خبر داد.

به گزارش "خبردنا"، دکتر پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ٨٦٠ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون ۶۱۱ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۲۷۰ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد ۶۲۴۹۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدانپناه تصریح کرد: از ۱۰۲۶ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود. روند افزایش موارد مثبت در شهرستان بویراحمد نگران کننده و قابل توجه ( حدود ٥٠ درصد) است و اگر رعایت کامل محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی انجام نگیرد طی هفته های آینده شاهد مرگ و میرهای فراوانی در این شهرستان خواهیم بود .همچنین از ۶۷۹ نمونه رپید تست ۱۸‌ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش می‌کنیم دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته و مروج آن باشند اگر هر کس به سهم خود به توصیه‌های بهداشتی عمل کند می‌توانیم کمک به کنترل نسبی بیماری و جلوگیری از انتشار بیماری کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: