به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
یزدان‌پناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد، ۶۲۹۸۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مرگ ۸ بیمار کرونایی خبر داد و گفت: قربانیان این بیماری به ۸۶۸ نفر رسید.

به گزارش "خبردنا"، پرویز یزدان‌پناه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شمار قربانیان کرونا استان به ۸۶۸ نفر رسیده و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۸ هم استانی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هم اکنون ۶۲۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۳۰۸ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان‌پناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد، ۶۲۹۸۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۷۸۲ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۳۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دنا بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین از ۶۱۰ نمونه رپید تست ۱۲ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان‌های کهگیلویه، دنا و بویراحمد هستند.

یزدان‌پناه بیان کرد: مهمترین راهکار برای کنترل پاندمی کرونا ویروس، آگاهی و همکاری مردم بوده و همچنین مردم باید در نظر داشته باشند که کاهش تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و ماندن در منزل، نقش مهمی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا دارد.
 
وی یادآور شد: تزریق واکسن برای حدود ٧ درصد جمعیت استان می‌تواند ایمنی نسبی برای مردم ایجاد کند و افرادیکه فراخوان می‌شوند در زمان‌های تعیین شده مراجعه کنند تا تزریق واکسن انجام شود و ایمنی نسبی جامعه لازم است رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاملا رعایت شود، زیرا واکسن به تنهایی جلوی انتشار بیماری را نمی‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: