به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۰۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳
وی در ادامه افزود: ۱۰۰۰ ملک اداری و دولتی است که سند ندارند و این آسیب جدی وارد خواهد کرد و حدود ۱۶۵۰ ملک دولتی سند دار شدند و جزء سه استان برتر در حوزه مستند سازی هستیم.

خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طولانی شدن تدوین سند گردشگری انتقاد کرد و گفت: بیش از این کم کاری پذیرفتنی نیست.

به گزارش "خبردنا"، حسین کلانتری در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: گردشگری یکی از اولویت‌های توسعه این استان بوده که در آمایش سرزمینی دیده شده است و مسئولان باید در این راستا چاره اندیشی کنند.

وی بر تدوین طرح جامع گردشگری این استان تاکید کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های گردشگری است و آینده درخشانی دارد و مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه آینده گزارش میزان پیشرفت طرح جامع گردشگری را ارائه دهند.

مجید صفایی مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ابتدا به نکته مهمی اشاره کرد و آنگونه که از صحبت‌های صفایی بر می‌آمد، با دستگاه‌های بازرسی و نظارتی جلوی تخلفاتی در حوزه تسهیلات گردشگری گرفته شده است.

وی ابراز کرد: دستگاه‌های بازرسی و نظارتی در حوزه گردشگری کمک‌های خوبی به ما کردند و در جا‌های در بحث تسهیلات گردشگری ما مشکلاتی داشتیم که دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کمک کردند و رفع شد.

صفایی در ادامه از فعال بودن ۴۰ پروژه گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و اولویت سلامت مردم مکان‌های تفریحی و گردشگری شرایط خوبی به لحاظ درآمد زایی ندارند و آسیب‌های زیادی هم به آن‌ها وارد شد.

وی در ادامه به استاندار کهگیلویه و بویراحمد قول داد که در جلسه آینده گزارش از روند تدوین طرح جامع گردشگری اراده داد و گفت: دستگاه‌های دولتی آثار هنرمندان حوزه صنایع دستی را مورد توجه قرار دهند و از آن‌ها برای برنامه‌های موردنظرشان خریداری کنند و از شهابی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست که تسهیلاتی در خصوص خرید و فروش این آثار در اختیار دستگاه‌های دولتی و هنرمندان قرار بگیرد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش از صحبت‌هایش با نام بردن از رئیس کل دادگستری، دادستان یاسوج و مدیرکل اطلاعات و بازرسی گفت: از دستگاه‌های نظارتی تشکر می‌کنم که روش خوبی دارند آن‌ها تلاش دارند که ابتدا از بروز هر گونه مشکل و تخلفی جلوگیری شود.

غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه دست روی املاک بدون سند اداری گذاشت و گفت: ۱۴۲ میلیارد تومان اسناد خزانه برای شهر زلزله زده سی سخت اختصاص داده شد که دستگاه‌های دولتی از این فرصت استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: ۱۰۰۰ ملک اداری و دولتی است که سند ندارند و این آسیب جدی وارد خواهد کرد و حدود ۱۶۵۰ ملک دولتی سند دار شدند و جزء سه استان برتر در حوزه مستند سازی هستیم.

آرام در ادامه به معارضات اجتماعی که دامن گیر املاک دولتی می‌شود، گریزی زد و بر اهمیت سند دار شدن این اک املاک تاکید کرد و گفت: برخی از املاک دولتی معارضات اجتماعی زیادی دارند که انتظار می‌رود، دستگاه دولتی برای سند دار شدن املاک خودشان تلاش بیشتری داشته باشند.

وی گفت: اداراتی همانند؛ راه و شهرسازی، منابع طبیعی و... املاک زیادی دارند که باید در این خصوص تلاش کنند تا دچار معارضات اجتماعی وقت گیر نشوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: