به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
مدیریت صحیح لحظه‌ای مستلزم حضور در لحظه است که شما قطعاً یا دلسوز نیستید و یا مدیر نیستید که برای شخصی که اصلاً در گچساران نیست ابلاغ مدیریت بحران کرونای گچساران را زده‌اید در حالی که ایشان در یاسوج هستند و به دلیل مشغله زیاد ونیز داشتن سمت معاونت توسعه دانشگاه وقتی برای حضور در گچساران نداشته.

 خبردنا :  فیزیوتراپیست بیمارستان شهید رجایی گچساران در نامه ای شدیدا انتقادی از مدیریت  دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به شدت انتقاد کرده است . 

به گزارش " خبردنا " دکتر " سید امیر آذرگون " در نامه ای خطاب به "پرویز یزدانپناه " رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مواردی را افشا کرده که می طلبد سازمان های بازرسی و نظارتی  و وزیر جدید بهداشت ، درمان و علوم پزشکی تیمی را برای راست آزمایی موارد ذیل به استان بفرستد . 

اگر مطالب گفته شده در نامه دکتر آذرگون درست باشد باید دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولان ارشد آن پاسخگوی این حجم از تخلفات انجام شده باشند و اگر مطالب هم درست نباشند باید دانشگاه ضمن روشنگری  تلاش نماید تا نویسنده مطلب نسبت به اصلاح  مطالب گفته شده اقدام و رسانه ها نیز مطالب جدید را منتشر نمایند . 

دکتر آذرگون در بخشهایی از این نامه خطاب پرویز یزدان پناه آورده است :

۱: جناب آقای دکتر پرویز بزدانپناه، متخصص محترم توانبخشی، اینجانب دکتر سید امیر آذرگون اولین دکترای حرفه‌ای و بالینی فیزیوتراپی کشور، سالهاست که مشغول به ارائه خدمات فیزیوتراپی تخصصی ریه و تنفس به بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان شهید رجایی گچساران می‌باشم و در طول نزدیک به هجده ماه اخیر و از روز شروع پاندمی کرونا در گچساران در خط اول درمان به صورت روزانه مشغول مداوا و درمان مستقیم بیماران کرونایی بستری در بخش‌های عادی کرونا و نیز بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بودم و در آن روزهای ابتدایی که شناخت آنچنانی از آن  ویروس وجود نداشت و شنیده‌ام که شما با وجود استفاده از سه ماسک باز هم با ترس و کراهت در بیمارستان‌های استان آنهم فقط در محدوده اداری حضور پیدا می‌کردید و یا مشغول برنامه ریزی برای دیدار با رجل سیاسی برای حفظ سمت خود بودید بنده به صورت مستقیم بر بالین بیمار و در ارتباه مستقیم با تنفس بیماران بد حال کرونا مشغول درمان اختلالات ریه و فیزیوتراپی ریه و تنفس آنان بودم و به خودم می‌بالم که تا تاریخ امروز بدون از پرداخت حقوقم با تمام وجود به وظیفه اخلاقی خود عمل کردم.


۲: جناب آقای دکتر یزدانپناه، فرموده‌اید که دکتر امیر آذرگون سنخیتی با درمان ویروس کرونا ندارد، آگه چنین است پس بنده در طی هجده ماه اخیر در بخش‌های کرونایی بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه کرونا مشغول درمان چه چیزی بوده‌ام.جای تأسف دارد که شما حتی از کارهایی  که برای بیماران کرونایی انجام می‌شود  یا نمی‌شود هیچگونه   اطلاعی ندارید و البته عجیب هم نیست چون تاکنون وارد بخش‌های  کرونای بیمارستان نشده‌اید. جناب دکتر یزدانپناه، فیزیوتراپی  ریه و تنفس بیماران کووید یکی از اجزاء اصلی پروتکل درمانی اعلام شده توسط سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت ایران برای درمان بیماران مبتلا به کرونا هست و بازهم جای تأسف است که شما به عنوان رئیس دانشگاه از آن بی خبرید و حرف از نداشتن سنخیت فیزیوتراپی ودرمان کرونا زداید.

۳: جناب آقای دکتر یزدانپناه، اعلام کرده‌اید که بنده بالینی نیستم، اینجانب  دارای مدرک دکترای حرفه‌ای بالینی فیزیوتراپی بوده و با سابقه حدود هجده ماه درمان بیماران کویید در خط اول درمان، چندین بار حضور در مدرنترین و به روز ترین بیمارستان‌های کرونای آمریکا و انگلیس و مشاهده نحوه مدیریت علمی و مشارکت فعال در درمان بیماران در آنجا و نیز با دارا بودن چندین مدرک مرتبط با شناخت و اصول مدیریت و درمان کرونا از سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه هاروارد آمریکا بیش از هر شخص دیگری با شرایط فعلی آشنا هستم .

اگر بنده صلاحیت مدیریت تیم کنترل شرایط کرونا را ندارم شما با تخصص توانبخشی و بدون داشتن سابقه یک دقیقه درمان بیماران کرونا و بدون از داشتن هیچ گونه مدرک ولو کوتاه مدت مرتبط با کووید چگونه در این شرایط حساس به خودتان اجازه دادید سکاندار دانشگاه علوم پزشکی استان باشید و از کجا این صلاحیت را آوردید و آیا با منطق شما بهتر نبود کسی که با درمان ویروس کرونا سنخیت دارد به جای شما مدیریت می‌کرد.

4: در خصوص اینکه فرموده‌اید که طبق مصوبه ستاد کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی از قبل جهت آقای جلال پورانفر کارشناس ارشد پرستاری به عنوان نماینده تام الاختیار  دانشگاه در شهرستان گچساران ابلاغ صادر کرده‌اید واقعاً جای شگفتی و تعجب است که چگونه آقای پورانفر که در گچساران حضور ندارد مسول کنترل ومدیریت بحران کرونا در گچساران است. جناب آقای دکتر یزدانپناه، قطعاً به خوبی میدانید فرمانده عملیات مدیریت بحران باید در محل بحران حضور فعال ودائمی داشته باشد و ایشان باید روزانه در بیمارستان می‌بودند  و در بخش‌ها حضور مستمر پیدا می‌کردند و روزانه پیگیر شرایط موجود و وضعیت بیماران و حضور پزشکان وکمبود ها و نواقص و نظارت بر مراکز مرتبط با کرونا می‌شدند .

مدیریت صحیح لحظه‌ای مستلزم حضور در لحظه است که شما قطعاً یا دلسوز نیستید و یا مدیر نیستید که برای شخصی که اصلاً در گچساران نیست ابلاغ مدیریت بحران کرونای گچساران را زده‌اید در حالی که ایشان در یاسوج هستند و به دلیل مشغله زیاد ونیز داشتن سمت معاونت توسعه دانشگاه وقتی برای حضور در گچساران نداشته.

جناب آقای پورانفر در طی هجده ماه اخیر جمعاً ده ساعت هم در بیمارستان گچساران حضور نداشته‌اند و نتیجه اشتباهات مدیریتی شما مرگ و میر وابتلاء بالای مردم به کرونا در گچساران بوده که با دارا بودن حدود ۱۷ درصد جمعیت استان  بیش از  پنجاه درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان را به خود تعلق داده است .

البته در خصوص آقای پوران‌فر بنده شنیده‌ام که ایشان در حال تحصیل در مقطع پی اچ دی هستند و خودشان نیز این را اعلام کرده اندکه اگر این موضوع صحت داشته باشد کاملاً مغایر با قوانین  آموزشی وزارت بهداشت بوده و حتی دادن مسولیت معاونت توسعه به ایشان در زمان تحصیل از سوی شما تخلف محسوب می‌گردد و اگر صحت ندارد دنبال ریشه‌ها و دلایل  اعلام این موضوع کذب  باشید که چرا اینقدر در دانشگاه تحت مدیریت شما دروغ و عدم صداقت جهت رسیدن به اهداف ومنافع  بیداد می‌کند.

 5: جناب آقای دکتر یزدانپناه شما با ذکر نام چند تن از متخصصین و فوق تخصصین محترم که در قالب یک تیم بازرسی از بیمارستان و شرایط کرونا در گچساران بازدید کردند در جهت بهره گرفتن  از افکار عمومی و بهره برداری شخصی استفاده کردید. جناب دکتر چرا گزارش این تیم بازرسی را برای اگاهی مردم رسانه‌ای نکردید و نمی‌کنید. خودتان بهتر میدانید چه فاجعه‌ای در گچساران در چند ماه اخیر به خاطر سوء مدیریت شما  رخ داده و چه عزیزانی به خاطر کمبود دارو و امکانات از بین ما رفتندو بی دلیل نبود که دانشگاه علوم پزشکی استان تحت مدیریت شما در رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی کشور  که بر اساس تحقق برنامه‌های عملیاتی سال ۹۹ انجام شد رتبه آخر کشوری را کسب کرد.

۶: جناب دکتر شما  خودتان خوب میدانید چه ستمی به گچساران و مردمش روا داشتید، عجولانه و برای خودنمایی بیمارستانی را افتتاح کردید که حتی سردخانه فعال نداشت و برای نمونه، بیماری در ساعت نه شب روز هجده مرداد در آنجا فوت شده بود تا ساعت چهار صبح فردا در محیط بیرون و بدون سردخانه رها شده بود و در ساعت پنج به ناچار جنازه ایشان به بیمارستان شهید رجایی منتقل گردید، جناب دکتر بیمارستانی را افتتاح کردید که حتی آشپزخانه هم نداشت و غذای آن از بیرون می‌آید وجالب است که غذای بیماران و پرسنل را با همان ماشینی که ملحفه‌های یک بار مصرف و آلوده وملحفه های عفونی بیمارستان حمل می‌کند به آنجا منتقل می‌شود و این نیز گوشه‌ای از شاهکار مدیریتی شماست.

حرف آخر اینکه آقای دکتر یزدانپناه شما خودتان میدانید چگونه آمدید و چگونه ماندید اما همه خواهند دید چگونه خواهید رفت و تبعیض شما در توزیع امکانات و تقسیم عادلانه پزشک  و ناتوانی و کم کاری و ظلم شما به مردم گچساران و باشت از حافظه مردم و خانواده‌های داغ دیده شهر پاک نخواهد شد.

باشد که خداوند توفیق خدمت صادقانه برای رضای خدا و به دور از هر گونه حب و بغض ومنفعت طلبی را به همه ما عطا فرماید.

 

" خبردنا " آماده انتشار جوابیه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است . 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: