به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش آمار 53 و سه دهم درصدی تلفات جاده ای در تیرماه امسال این استان بدلیل اجرای محدودیت های کرونایی خبرداد.

به گزارش خبردنا/ کیومرث حاجی زاده در نشست کمیسیون راهها، هدف از برگزاری این کمیسیون را اجرای برنامه های پیشگیرانه جهت جلوگیری از تلفات انسانی در محورهای ارتباطی استان عنوان و اظهارداشت: متاسفانه تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد بالا و نگران کننده است.

وی حضور مدیران ارشد استانی مرتبط در این کمیسیون را بسیار ضروری خواند و خاطرنشان کرد: آموزش همگانی و فرهنگ سازی در بحث تلفات انسانی جاده ای اولویت برنامه های دستگاههای اجرایی باید باشد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه خلاء های فرهنگی در بحث رانندگی و مسائل ایمنی در محورهای برون شهری را باید رسانه ها بویژه صدا و سیما مستمرانه آموزش همگانی دهند، یادآورشد: متاسفانه خلاء فرهنگی و آموزش همگانی در این زمینه در کشور و استان ما مشهود است.

حاجی زاده گفت: شهرداری های استان در سالجاری باید اولویت خود را بر بحث رفع ترافیک گذاشته و البته اعتباراتی در این زمینه به شهرداری های استان اختصاص داده و همه مُکلف هستند که در بحث فرهنگ سازی مسائل ایمنی و رانندگی مشارکت فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه علاوه بر تیتر کردن اخبار تصادفات اقدام به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های لازم برای آموزش های همگانی رایگان کنند، اظهارداشت: حدود 53 و سه دهم درصد تصادفات در تیرماه امسال بدلیل کنترل و محدودیت های کرونایی نسبت به سال گذشته تصادفات جاده ای کاهش داشته ایم اما در مردادماه این آمار بدلیل کنترل نکردن و اجرا نشدن محدودیت ها، آمارها افزایش پیدا کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متاسفانه معارضان محلی از جمله دلایل کُندی پروژه های راهسازی در استان است، خاطرنشان کرد: البته کمبود اعتبارات از دیگر دلایل این کُندی هم است.

حاجی زاده با اشاره به برخی از پروژه های راهسازی که قراراست در سالجاری انجام شود، ادامه داد: متاسفانه در مرکز استان در 2 بخش مشکل اساسی داریم و بنده از آن گلایه دارم اگرچه برخی کارها هم بخوبی انجام گرفته است.

وی گفت: در 2 بخش اولویت ما در حوزه شهری یاسوج است که یکی از آن پل چهارم است و امسال باید اولویت این باشد و من هم هرماه اعتباری برای این پروژه تخصیص اضافه می دهیم و بخش دوم مربوط به آسفالت جاده های درون شهری یاسوج است که قطعا حمایت می کنیم.

** ایمن سازی جاده ها اولویت اول عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه اولویت تمامی شهرداری های استان در سالجاری باید بحث ترافیک شهری باشد، اظهارداشت: 45 میلیارد ریال برای محور پروژه جاده سوق – دهدشت در سالجاری برای حذف نقاط حادثه خیز این محور درنظر گرفته شده است.

حاجی زاده تاکیدکرد که تمامی مصوبات کمیسیون راهها باید اجرایی شود، یادآورشد: ایمن سازی جاده ها اولویت اول عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: راه ، آب و ساماندهی خروجی و ورودی شهرها با هدف کاهش ترافیک درون شهرها سه اولویت اصلی حوزه معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ماههای آینده امسال خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: