به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
یزدانپناه خبر داد:
یزدان‌پناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 64580 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حالی خبر از فوت ۱۰ بیمار کرونایی می‌دهد که این آمار در ۲۰ ماه اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش"خبردنا"، پرویز یزدان‌پناه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 10 کرونایی با شرایط،سنی 30 تا 60 سال فوت کرد تا شمار قربانیان این بیماری به 898 نفر برسد.

وی افزود: هم اکنون 483 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که 233 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 35 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان‌پناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 64580 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: 782 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهد‌شت حدود ٣٩ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و دنا بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: همچنین از 544 نمونه رپید تست 18 درصد موارد مثبت که اکثر آنان در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و دنا هستند.

یزدان‌پناه ابراز مرد: از مردم خواهش می‌کنیم که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت نکنند و از حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ١٦ ساعته مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک نکرده و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ کرده و همچنین در صورت فراخوان جهت تزریق واکسن، در موعد مقرر واکسن خود را تزریق تا احتمال مرگ و حالت شدید بیماری کاهش یابد.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانی‌که بیماری‌های زمینه‌ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک‌های بعدی در کشور و استان نباشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: