به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کابلی شدن شبکه های برق 24 روستای شهرستان مارگون و بخش لوداب شهرستان بویراحمد این استان باهدف کاهش نوسانات، تامین برق پایدار، کاهش نرخ تلفات انرژی، جلوگیری از سرقت‌ها و کاهش برق های غیرمجاز خبرداد.

به گزارش خبردنا، جمال معتمدی زاده در حاشیه بازدید از اجرای پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی برق به کابلی در روستای " آب چناران بخش لوداب " گفت: شبکه های برق سیمی روستاهای " آّب چناران و حیدرآباد بخش لوداب " و روستاهای تاک سیسه ، دلی گردو ، سیلاب کلوار خرم راه ، شاه محمد چین ، شهید شفیعی جوکار، میان چاتون و چشمه علیشاهی " در شهرستان مارگون بهمراه روستاهای " زیرتوت و پشت توت دهستان چین" از روستاهایی هستند که بطور کامل تغییر و به کابلی تغییر پیدا کرد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه در روستاهای عنوان شده را بیش از 30 میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: طول شبکه های کابلی احداث شده بیش از 14 کیلومتر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حدود 350 خانوار روستایی در این روستاها هم اکنون سکونت دارند که همواره از نوسانات برق اظهار نگرانی و گلایه مندی داشتند.

وی گفت: تمام تلاش خود را در سال جاری به کار می بندیم تا شبکه های برق تمامی شهرها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد از سیمی به کابلی تبدیل شود.

* مارگون 

بخش مارگون تا دی ماه 1398 از توابع شهرستان بویراحمد محسوب می شد که به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال 1368 به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به شهرستان ارتقاء یافت.

شهرستان مارگون با جمیعیتی حدود 21 هزار نفر در فاصله ای حدود 60 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

حدود 20 هزار نفر از جمیعت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و 500 نفر نیز جمعیت شهری دارد.

همسایگی با استان چهار محال و بختیاری ، قرار گرفتن در مسیر جاده ملی پاتاوه – دهدشت و همچنین مسیر یاسوج به اصفهان ، داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و ظرفیت های ویژه گردشگری ، قرار گرفتن طرح کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت اسمی روزانه شش هزار تن و همچنین ظرفیت های منحصر به فرد در حوزه کشاورزی و دشت های حاصل خیز سقاوه ، رودخانه ها و آبشارهای زیبا و مفرح و قطب تولید ماهیان سردابی از ویژگی های بارز شهرستان مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بخش مرکزی شهرستان مارگون شامل شهر: مارگون ، بخش زیلائی و ماشمی است. مردم این شهرستان به زبان لری صحبت می کنند.حدود 10 هزار اشتراک برق در شهرستان مارگون وجود دارد.این شهرستان دارای 415 روستا است.

* لوداب

بخش لوداب یکی از بخش‌های شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است.

درگذشته نام این منطقه به دلیل عبور رودخانه در آن لب آب بوده که بتدریج به لوداب تغیریافته ‌است.

بخش لوداب با 128 روستا در 130 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که آخرین روستای این بخش با یاسوج مرکز استان نزدیک به چهار ساعت مسافت دارد.

بر اساس آخرین سرشماری جمعیت، بخش لوداب بیش از 20 هزار نفر بوده که حدود 10 درصد آن را جمعیت شهری، 75 درصد جمعیت روستایی و 15 درصد آن را جمعیت غیر ساکن یا عشایری تشکیل داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: