به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
رئیس بنیاد مسکن کشور در اولین سفر استانی خود به شهر سی سخت زلزله زده مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

به گزارش خبردنا/ " مهندس اکبر نیکزاد ثمرین " رئیس بنیاد مسکن کشور در اولین سفر استانی خود به شهر سی سخت زلزله زده مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، باقری سرپرست بنیاد مسکن استان ، پناهی فرماندار شهرستان دنا، امام جمعه شهر سی‌سخت و جمعی از مسئولان دیگر در بازدید خود از سی سخت حضور داشتند.

مهندس اکبر نیکزاد ثمرین سومین استاندار دولت محمود احمدی نژاد در کهگیلویه و بویراحمد بوده که مردم این استان همواره به نیکی از وی یاد می کنند.

زمین لرزه ای به بزرگی پنج و شش دهم ریشتر در 29 بهمن ماه 1399 شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

در پی وقوع این زلزله  به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: