به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
والدین بخوانند:
سلامت جسمی، ایجاد رفاه و سلامت روانی دانش آموزان در مدارس اهمیت ویژه ای دارد، از این رو رسیدگی به زیرساخت های بهداشتی مدارس اهمیت زیادی پیدا می کند. اما متأسفانه در بیشتر مدارس، سرویس های بهداشتی کمترین درجه اهمیت را داشته اند. از این رو بسیاری از دانش آموزان ترجیح می دهند از سرویس بهداشتی مدارس استفاده نکنند. به گفته مسئولان، در کهگیلویه و بویراحمد، سرویس بهداشتی ۲۷۴ مدرسه و فضای آموزشی وضعیت نامناسبی دارند.

به گزارش خبردنا/ سیده فریبا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: سرویس‌های بهداشتی ۲۷۴ مدرسه و فضای آموزشی در سطح استان بویژه در روستاها و شهرستان بویراحمد وضعیت نامناسبی دارند که نیازمند ساماندهی و تعمیر هستند.

حسینی اظهار داشت: آمار سرویس‌های بهداشتی نامناسب و غیر قابل استفاده مدارس استان بسیار بیشتر از این موارد بوده که در حال شناسایی هستند.

وی افزود: در این مدت مشکل ۲۷ مورد از این تعداد سرویس‌های بهداشتی مدارس کهگیلویه و بویراحمد رفع شده است.

حسینی تصریح کرد: برخی مدارس در نقاط شهری استان از لحاظ وضعیت سرویس‌های بهداشتی نیز مشکل دارند و می‌طلبد هر چه سریع‌تر اداره کل نوسازی مدارس استان به موضوع نوسازی و تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی ورود کند و این معضل را رفع کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان در هفته گذشته اعلام کرد که در حال حاضر اعتباری ندارد اما پیگیر جذب اعتبار برای رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی مدارس استان است.

وی ادامه داد: وزارت خانه ۲۰۰ میلیون تومان به این اداره کل ابلاغ کرد که ۸۰ میلیون تومان آن برای سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های دنا هزینه و ۱۲۰ میلیون تومان دیگر آن برای کلاس‌های درس تربیت بدنی هزینه شده است.

تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: