به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
خبردنا/ نماینده مردم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی ۵۰۰ هزار قرارداد کارکنان شرکتی، حجمی و کار معین دولت، دغدغه مجلس است.

به گزارش خبردنا، در سال‌های اخیر مسأله عدم امنیت شغلی نیروهایی که در قالب قراردادهای مختلف برای دولت کار می‌کنند، یکی از موضوعات مهم اجتماعی کشور بوده است.

در این سال‌ها اقدامات و پیگیری‌های مختلفی در این رابطه و از طرف ارگان‌های مختلف انجام گرفت که علیرغم تلاش‌های انجام گرفته، اما مسأله حل نشده و‌ همچنان در ابهام است.

در همین رابطه در گفت‌وگویی با مهدی روشنفکر نایب رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی، آخرین اخبار این موضوع را جویا شدیم.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در این رابطه بیان کرد که باتوجه به اهمیت موضوع از همان آغاز کار مجلس این موضوع بارها مورد تاکید مجلس قرار گرفت و خوشبختانه نمایندگان با احساس مسئولیتی که در حوزه‌های اجتماعی دارند، با نگاه رفع دغدغه و مشکلات اشتغال مردم عزیزمان، در این رابطه با جدیت خوبی کار را دنبال کردند.

مهدی روشنفکر ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و بویژه اعضاء کمیسیون اجتماعی بیان کرد که پس از بررسی‌های کارشناسی که انجام گرفت، اخیراً با توافقی که نمایندگان دولت و نمایندگان در کمیسیون اجتماعی داشته‌اند، قرار بر مطرح شدن این موضوع در یک لایحه از طرف دولت شده است که امیدواریم حداکثر طی 45 روز آینده این لایحه اعلام وصول گردد.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله به دنبال آن خواهیم بود تا با ارائه یک برنامه حساب شده، نیروها را ساماندهی کنیم و امنیت شغلی آنان افزایش یابد، سپس در مراحل بعد حتماً موضوع حقوق هم به جد در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس اضافه کرد که اگر با همکاری دولت بتوانیم بحث امنیت شغلی این نیروها را هرچه سریعتر سر و سامان دهیم، آنگاه در لایحه بودجه سال بعد که در ماه‌های آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد، حتماً بار مالی مربوط به افزایش حقوق‌ها را هم مدنظر قرار خواهیم داد.

روشنفکر در پاسخ به این سوال که در ساماندهی نیروهایی با کدام نوع قرارداد مورد توجه هستند، بیان کرد که همه نیروهایی که در قالب قراردادهایی با دولت همکاری می‌کنند و رابطه دارند، اعم از شرکتی، قراردادی و حجمی و ... شامل این موضوع خواهند شد و چیزی حدود 500 هزار نفر ساماندهی خواهند شد.

نایب رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس در پایان بیان کرد که با توجه به حساسیت مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر حل و فصل مسائلی از این دست، مجلس به جد پیگیر مسائلی از این قبیل خواهد بود و باتوجه به فضایی که برای خدمت در کشور شکل گرفته، نسبت به حل و فصل این موضوع خوشبین هستیم.

روشنفکر یادآور شد: چنانچه لایحه دولت به هر دلیلی اعلام وصول نشود، آنگاه مجلس تلاش خواهد کرد که موضوع را در قالب یک طرح پیش ببرد چراکه عزم مجلس بر حل این موضوع و ایجاد امنیت شغلی برای نیروهای اشاره شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
1
زین پس بخوانیم و بنویسیم نماینده مارگون و بس ...
نام:
ایمیل:
* نظر: