به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۹۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
دلشاد خبرداد:
سال تحصیلی در حالی در شهرستان بویراحمد قرار است شروع گردد که به گفته کورش دلشاد رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد؛ این شهرستان به شدت با کمبود فضای آموزشی و تجهیزات روبرو است به طوری که پنج هزار صندلی دسته‌دار بهمراه 2 هزار نیمکت دانش آموزی و 500 صندلی ویژه آموزگاران مهمترین کمبودهای آموزشی این شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد را شامل می شود.

به گزارش خبردنا، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در نشست رسانه ای به برگزاری پروژه مهر 1400 در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: خواسته جدی ما از اولیای دانش آموزان این است که با ما همکاری، مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری داشته باشند.

کوروش دلشاد گفت: شیوع بیماری کرونا تمام مناسبت‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار داد و آموزش هم آسیب جدی از این حیث پیدا کرد و ما معتقدیم برگزاری کلاس‌های حضوری نقش مؤثر و بی بدیلی در یادگیری دانش آموزان دارد چراکه بر اساس آمارهای رسمی و دقیق، بالاترین سطح یادگیری از طریق فضای مجازی  24 درصد است.

وی افزود: تغییر در سبک زندگی و الگوی تحصیلی دانش آموزان، کم تحرکی و فعالیت بدنی کم، استفاده زیاد و مُخرب از تلفن همراه از پیامدهای سوء آموزش مجازی و غیر حضوری است.

بگفته رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، کارشناسان معتقدند که آموزش باید به شکل حضوری برگزار شود.

دلشاد گفت: در شرایط کرونایی، حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و دست اندرکاران آموزش برای ما اولویت اول خواهد بود و اولویت دوم، آموزش با کیفیت است.

وی از والدین خواست با توجه به شرایط کرونایی ارتباط تنگاتنگی با مدارس و معلمان داشته باشند و مشارکت شان را در فعالیت تحصیلی فرزندان خود بیش از گذشته کنند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: در نوبت اول تزریق واکسن کرونا، حدود 95 درصد از فرهنگیان شهرستان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و در نوبت دوم از مجموع چهار هزار و 500 معلم، سه هزار و 784 معلم نیز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

دلشاد از آمادگی کامل مدارس شهرستان بویراحمد برای شروع سال تحصیلی جاری خبرداد و اظهارداشت: امسال به دلیل شرایط موجود، کمیته فضای مجازی و تولید، در گروه حوزه ابتدایی، حوزه متوسطه اول و دوم همچنین تشکیل شد.

وی افزود: 459 فضای آموزشی داریم که از این تعداد 161 فضای آموزشی مستمر، 115 فضا آموزشی تخریبی، 40 دستگاه کانکس، 43 فضای آموزشی استیجاری و 125 فضای آموزشی هم نوساز است.

این مسوول آموزش و پرورش بویراحمد، مهمترین مشکل شهرستان بویراحمد را فضای آموزشی عنوان و خاطرنشان کرد: فضاهای آموزشی مورد استفاده ما 309 مکان است.

دلشاد گفت: 40 درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد حضور دارند که 43 فضای آموزشی آن استیجاری است یعنی 43 فضای دولتی حتماً باید در شهرستان بویراحمد احداث شود.

وی افزود: نسبت جمعیت دانش آموزی و فضای آموزشی به هیچ وجه در این شهرستان نیازسنجی نشده است.

در 9 منطقه شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجه هستیم

رییس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در مناطق نجف آباد، تل خسرو، سرآبتاوه، سروک، مهریان، مادوان، بلهزار، مزدک و گوشه شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجه است.

دلشاد افزود: روستای سرآبتاوه 16 هزار نفر جمعیت دارد و بزرگترین روستای شهرستان بویراحمد است که کمبود فضای آموزشی در این منطقه بیش از هر جای دیگر وجود دارد.

بگفته وی، پنج هزار صندلی دسته دار و 2 هزار نیمکت برای دانش آموزان، 500 صندلی برای آموزگار و 50 دستگاه کپی و لب تاپ  برای مدارس از جمله تجهیزات موردنیاز آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد است.

دلشاد گفت: شهرستان بویراحمد هفت هزار دانش آموز اول ابتدایی و به طور کلی 33 هزار و 300 دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد.

وی افزود: همچنین 10 هزار دانش آموز متوسطه دوم در شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند و البته 20 هنرستان در 57 رشته تحصیلی در این شهرستان فعالیت دارند که جمع هنرجویان هزار و 932 نفر است.

دلشاد، تعداد مدارس غیرانتفاعی شهرستان بویراحمد را 75 مدرسه ذکر که 12 هزار و 600 دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: