به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
تسریع در احداث سد چیتاب «پراِشکَفت»، اتصال چیتاب به محورهای مواصلاتی و خروج از بن بست، حل مشکلات تردد جاده بین شهری چیتاب صالحان لیشکان، توسعه ایستگاه پمپاژ آب به اراضی روستاهای بخش، رفع مشکلات مخابراتی، جانمایی شهرک صنعتی، تجهیز و تامین کادر مراکز بهداشتی و درمانی و شبانه روزی نمودن آن و ده‌ها موضوع زیر ساختی از مصوبات اجرایی سفر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد به بخش کبگیان بود.

به گزارش خبردنا، در سفر یک روزه نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با همراهی فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی، مهدی روشنفکر «هر گونه خدمت به مردم را وظیفه و ادای دین به شهدای والا مقام دانست» و اظهار داشت: هر چند که شرایط کرونایی مانع توفیق دیدار مستمر با اقشار فرهیخته این بخش شد اما نسبت به پیگیری مشکلات زیر ساختی و انعکاس آن به مقامات بی تفاوت نبوده‌ایم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مهمترین سرمایه بخش کبگیان را علاوه بر پتانسیل کشاورزی، منابع انسانی در تراز نظام اسلامی دانست.

وی با ذکر منابع و اعتبارات تخصیص یافته به این بخش در حوزه‌های عمرانی، کشاورزی، زیر ساختی تصریح کرد: علیرغم شرایط تحریم و فروش نفت، اقدامات در خور توجهی جهت پیشرفت، آبادانی و رفع مشکلات مردم انجام گرفته است.

وی گفت: در مقاطع گذشته بودجه حاصل از فروش نفت چندین برابر شرایط امروزی بوده ولی در عین حال با همه نارسائی‌ها، نسبت به حل مشکلات سد راه و رسیدن به پیشرفت و توسعه‌ی مجموعه روستاهای اقماری بخش توجه جدی شده است.

وی افزود: مطالبات مردم در زمینه احداث سد چیتاب در تنگه «پراِشکَفت» با تصویب و انجام کار مطالعاتی در دستور کار قرار گرفته است و صرف قول دادن با عنایت به ابعاد مختلف این مهم از حیث کلنگ زنی و بهره برداری در کوتاه مدت صحیح بنظر نمی‌رسد، بلکه نیازمند کار کارشناسی و انجام فرآیند قانونی است.

روشنفکر در خصوص دیگر خواسته‌ها و نیازهای مردم از جمله ایجاد شهرک صنعتی، توسعه ایستگاههای پمپاژ آب، بندهای انحرافی و شبکه‌های آبیاری کشاورزی، بویژه خروج کبگیان از بن بست اظهار امیدواری کرد که با توجه به تصمیمات کارشناسانه و برنامه‌های در دست اقدام حوزه راهسازی، با اتصال این بخش به محورهای اصلی، مشکل بن بست بودن این نقطه جغرافیایی بزودی حل شود و تولید و اشتغال رونق یابد.

وی با بیان تلاش و موفقیت در افزایش چند برابری اعتبارات در برخی امور تصریح کرد: برخی پروژه‌های در دست اقدام تا دو برابر مبلغ مصوب، افزایش اعتبار داشته‌ایم ولی شان و شوکت و صفای این مردم را با پاسخ به شیطنت‌های جناحی و مغرضانه معاوضه نخواهم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با دردمندی از تنگ نظری و شایعه پراکنی عده‌ای مغرض خاطر نشان کرد: اگر در ۴۰ سال گذشته، سالی چند پروژه در شهر چیتاب و کبگیان اجرا می‌شد اکنون شاهد این حجم از مشکلات در منطقه نبودیم.

روشنفکر در خصوص مطالبات فرهنگیان نیز تصریح کرد: مطالبات فرهنگیان در حوزه رتبه بندی و همسان سازی را با حمایت سایر نمایندگان در کمیسیون تخصصی مطرح و با درخواست حضوری از ریاست جمهوری خواهان حل و فصل آن برای همیشه شده‌ایم که بزودی شاهد خروجی مثبت آن خواهیم بود.

وی با یادآوری ظرفیت‌های بخش کبگیان در جهات مختلف، افزود: با توجه به فرامین مقام معظم در خصوص تولید و رفع موانع و همچنین ظرفیت بخش کبگیان در این حوزه برخود می دانیم که با بسترسازی لازم زمینه این مهم را که موجب رونق تولید و خودکفایی، رفاه و عدالت اجتماعی، اشتغال و مهاجرت معکوس است، فراهم نمائیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد با برشمردن خدمات و اعتبارات تخصیص یافته، اظهار داشت: هر گونه نگاه ناسیونالیستی، آفت پیشرفت و توسعه است و معتمدین و فرهیختگان نباید تحت تأثیر القائات خاص، در روند خدمت رسانی به مردم اخلال ایجاد کنند.

احمدی افزود: این نگاه غلط ناسیونالیستی و طرح غلط خط کشی‌های سیاسی و سیاه نمایی، ناسپاسی در مقابل خدمات انقلاب و مسئولان و مردم است که موجب بروز مشکلات متعدد می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
به جناب احمدی بفرمایین تاالان که توسیاسی کار کردی با دارو دسته ات الان خط کشی سیاسی نشه 9 ساله استان رابه نابودی کشاندین.....
نام:
ایمیل:
* نظر: