به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
مقدم عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شده که خانوارها تفکیک زباله را از مبدا انجام دهند، همچنین برای جمع‌آوری شیرابه زباله حوضچه‌هایی در این کارخانه پیش‌بینی شده است.

خبردنا : شهردار یاسوج گفت:فاز نخست کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج با ظرفیت ۴۵۰ تن در روز تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 

به گزارش " خبردنا " ،  "نستهن مقدم روز یکشنبه در بازدید از روند پیشرفت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج در دوپشته دشت‌روم اظهار داشت:بیش از  ۲۵سال زباله های شهر یاسوج به صورت غیر اصولی در  منطقه گردشگری و عشایری دوپشته دفن می شد که این موضوع مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

وی افزود: مخاطرات زیست محیطی و نفوذ شیرابه به آب‌های زیرزمینی تهدیدی برای سلامتی شهروندان یاسوجی بوده و هیچ سرمایه گذاری هم حاضر نبود در این حوزه سرمایه گذاری کند.

شهردار یاسوج با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج بیان کرد:کارخانه بازیافت زباله یک پروژه آینده‌نگر است که با بهره برداری از مرحله دوم آن  پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولیدآن به۹۰۰ تن بازیافت در روز برسد.

مقدم عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شده که خانوارها تفکیک زباله را از  مبدا انجام دهند، همچنین برای جمع‌آوری شیرابه زباله حوضچه‌هایی در این کارخانه پیش‌بینی شده است.

وی ابراز داشت: روزانه بیش از ۲۵۰ تن زباله در شهر یاسوج تولید می شود که این میزران ۲ برابر سرانه کشوری است.

 انباشت زباله‌ها در دوپشته دشت‌روم و ورود شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی معضل جدی در شهر یاسوج بود که هم سلامت مردم را تهدید می‌کرد و هم تهدیدی برای محیط زیست به شمار می‌رفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: