به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۲۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
استاندار:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که درصورت اختصاص به موقع اعتبارات مالی،بسیاری از طرح های عمرانی استان تا دوسال آتی بهره برداری می شوند.

به گزارش خبردنا، سید علی احمدزاده جمعه شب در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهوری و وزرای دولت گفت:با توجه به استعدادهای استان و بر اساس آمایش سرزمین و مطالعات انجام شده زمینه های زیادی برای ایجاد تحول و اشتغال پایدار در استان وجود دارد که باید مورد توجه و مطالعه بیشتر قرار گیرند.

وی افزود: راه توسعه استانها از دانشگاه می گذرد ، قبل از هر چیز باید بین دستگاه ها و دانشگاه ها ارتباط برقرار شود  اما در استان دانشگاه صنعتی وجود ندارد و امیدواریم ایجاد  دانشگاه صنعتی استان در دستور کار دولت  قرار گیرد  تا فرهنگ صنعتی نیز در استان  شروع شود.

احمدزاده ادامه داد: تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج مرکز استان کم است امیدواریم دولت ترتیبی اتخاذ کند مرز هوایی فرودگاه یاسوج  تعیین و تصویب شود تا زمینه برقراری دست کم ۲ پرواز در روز از این فرودگاه فراهم شود.

به گفته استاندار، افزایش و تنوع پروازهای فرودگاه یاسوج موجب می شود که ارتباط با دیگر شهرستانها برقرار شود و انگیزه سرمایه گذاران در  استانهای دوردست  برای حضور در این استان افزایش پیدا کند.

شهرستانهای گچساران و بهمئی نفت خیز هستند امیدواریم وزارت نفت برای سرمایه گذاری در پروژه هایی که خوراک نفت دارند به این مناطق توجه کند و پالایشگاه با تولید بالای ۲۰۰ هزار بشکه در گچساران یا شهرهای دیگر استان ایجاد شود.

استاندار گفت :برای شهرستانهای کهگیلویه بزرگ با حمایت دولت  و با سرمایه گذاری  بین گچساران و کهگیلویه، احداث نیروگاه سیکل آبی که امتیاز ان بدلیل معارض لغو شده بود در دستور قرار گیرد.

احمدزاده تاکید کرد  که بهره برداری از منطقه گازی مختار یاسوج که از مخازن بزرگ گازی کشور است توسط دولت آغاز شود.

وی افزود:راه آهن نیاز مبرم منطقه جنوب کشور است و استان به عنوان نزدیکترین راهی که به مرکز کشور برقرار می شود مورد مطالعه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد:پروژه های آبرسانی به لنده و  بهمئی  با مشکل کمبود اعتبار روبرو هستند که نیاز به کمک اعتباری دولت  دارد.در خیلی از نقاط شهر یاسوج ۶۰ درصد پرت آب وجود دارد و اعتبارات موجود کفاف نمی دهد و امیدواریم دولت توجه ویژه ای به بازسازی شبکه ابرسانی شهر یاسوج داشته باشد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: