به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات و خواسته‌های خود از دولت آقای دکتر رئیسی شدند.

به گزارش خبردنا، حجت‌الاسلام سید محمد موحد در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به تاریخ سراسر افتخار، شرف، جهاد، شهادت و شجاعت مردم استان گفت: مردم استان هر جایی این نظام نیاز داشت تمام قد ایستادند و قطعا در دولت آیت‌الله رئیسی انتظاراتی دارند همه امیدها به آیت‌الله رئیسی است.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ خطاب به رئیس جمهور گفت: حوزه انتخابیه من در حوزه آب معضل اساسی دارند چاه آب بهمئی ۳ روز است که مشکل پیدا کرده و در حال بحران است پروژه آبرسانی با بهمئی ۱۲ سال است که به طول انجامیده است.

وی با اشاره به اینکه دهدشت، چرام، سوق، لنده، قلعه رئیسی و دیشموک همه با کمبود آب مواجه هستند، گفت: خودکشی دختران دیشموکی نقل مجالس شده است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی بیمارستان چرام همزمان با یکی از پروژه‌های مرکز استان گفت: بیمارستان چرام
همچنان در مرحله فنداسیون است و به حال خود رها شده است.

موحد، نبود آب، نداشتن بیمارستان، وضعیت نامناسب صنعت حوزه و و طولانی شدن پتروشیمی دهدشت پس از ۱۲ سال گفت: سد آبریز فسفات چرام نیازمند یک دستور برای شروع به کار است.

موحد بیان کرد: بوکسیت سرفاریاب نتیجه اش فقط نابودی جاده مردم بود. این جاده کوتاه کردن بندر امام به جاجرم است اما خدا را خوش می‌آید این جوان‌ها در هر اداره‌ای می‌روند غیربومی تلقی می‌شود کار گیرشان نمی‌آید برمی‌گردند و مجبور می‌شوند خود را حلقه آویز کنند.

مهدی روشنفکر؛ این استان از مواهب الهی و منابع بکری برخوردار است می‌گویند استان چهار فصل و پایتخت طبیعت اما با چالش‌های فراوانی مواجه هستند.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری استان ۱۱ درصد و بیش از ۳۰ هزار بیکار داریم آن هم کسانی که تحصیلکرده دانشگاه‌های معتبر است تقاضا دارم به فریاد جوانان برسید.

وی بیان کرد: در حوزه مارون سهم داریم اما طی این مدت یک قطره برنداشتیم.تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت سد سقاوه سادات، آبریز وتکمیل آبرسانی به امامزاده جعفر و باشت خواسته‌های مردم است.

وی با بیان اینکه تامین آب از چاه پایدار نیست، گفت: اگر سد تنگ سرخ به بهره‌برداری برسد مشکل مرتفع می‌شود.ضمن اینکه شهرستان مارگون تاکنون مجتمع ادارات مستقر نشده و پاتاوه هنوز به شهر تبدیل نشده است.شستا در استان سرمایه‌گذاری کند.

سید ناصر حسینی با اشاره به اینکه جمع شدیم تا بگویم ما می‌توانیم، گفت: سال‌ها پیش دختری در قلعه رئیسی به خاطر نبود دارو مرد و رسانه‌ها به آن پرداختند سخنگوی دولت اصلاحات گفت شهروند درجه یک و دوم داریم.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی ما سال هاست شهروند درجه دو هستیم اما در محضر شما شهروند درجه یک محسوب می‌شویم.

وی بیان کرد: شرمنده می‌شویم در روستای دورافتاده یک نفر با مدرک دکترا به علت بیکاری خیار می‌فروخت. راننده اسنپی هم با داشتن مدرک دکترا همین شرایط را داشت و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بگوید دریچه‌ای باز کنید تا کسانی که مدرک معتبر ندارد اما صاحب ندارند و کسی نیست از آنها حمایت کند و در هلدینگ‌ها جذب شوند این افراد قوی‌تر از بقیه هم عمل می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه من با اسنپ‌ در شهرم جابه جا می‌شوم و از ماشین شرکت نفت که در گذشته در اختیار نماینده گچساران گذاشته بودند استفاده ‌نمی‌کنم، افزود: شرمنده می‌شویم که مردم با داشتن عالی‌ترین مدارک شغلی ندارند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این سفر در ذائقه مردم شیرینی ایجاد کند و موجب خیر و برکت و رفع مشکل مردم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: