به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وزرای دولت و مدیران کل استان در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبردنا، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: این استان بیش از 33 هزار رزمنده دارد؛ بیش از 300 هزار جانباز دارد و 1900 شهید در راه نظام داده است.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از یک منابع انسانی غنی و قدر برخوردار است. در همین راستا لازم است از هیئت دولت درخواست کنم که از این منابع انسانی که اکثرا نخبگان هستند، در هیئت دولت از حضور این عزیزان استفاده شود.

روشنفکر اظهار داشت: این استان از مواهب الهی و منابع طبیعی بکری برخوردار است. یک میلیون و 300 هزار هکتار جنگل دارد؛ بیش از 20 درصد از نفت و گاز کشور را ما تأمین می‌کنیم. سرزمینی مملو از چشمه‌ها، آبشارها و مناظر طبیعی است. این استان را سرزمین چهارفصل می‌گویند و از یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران یاد می‌کنند. گردشگری نعمتی است که خداوند ذخایر و منابع آن را در اختیار این استان قرار داده است. اما این استان با همه این نعمت‌های خدادادی با چالش‌های عدیده‌ای این استان روبرو است.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در استان ، خاطرنشان کرد: بیکاری در استان قریب به 11 درصد است. ما بیش از 30 هزار بیکار در استان داریم که اکثراً تحصیل‌کرده‌ی دانشگاه‌های معتبر هستند. از شما تقاضامندم به داد جوانان استان برسید.

روشنفکر ادامه داد: در حوزه‌ی رودخانه‌ی مارون 350 میلیون متر مکعب ما در سال سهم داریم. اما ما در این استان مشکل آب داریم.

وی افزود: تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعتی را با این سدهایی که نام می‌برم به راحتی می‌توان تأمین کرد. سد سقاوه با حجم 9 میلیون متر مکعب، و سد آبریز کهگیلویه با حجم 180 میلیون متر مکعب و ... از جمله این سدها هستند.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون بیان کرد: سد تنگ سرخ بیش از شش هزار هکتار را از حالت دیمی بیاوریم به کشت آبی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی سپس افزود: استان ما استان کوچکی است اما پرنعمت و پربرکت و سخاوتمند برای همه مردم ایران است.
اما در شهرستان مارگون که به تازگی شهرستان شده است، تاکنون مجتمع ادارات استقرار پیدا نکرده است.

روشنفکر در پایان با اشاره به مشکل سرمایه‌گذاری اظهار داشت: لطفا در خصوص محدودیت‌های سرمایه‌گذاری، دستور بفرمائید از طریق شستا بشود در این استان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
بوتاکس رو خوب زده .خخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر: