به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۲۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کارگردان و فیلمساز جوان کهگیلویه و بویراحمدی از کلید خوردن فیلم " چشم به راه " در یاسوج مرکز این استان خبرداد.

سید محمد علوی در گفت و گو با خبردنا گفت: فیلم 30 دقیقه ای " چشم به راه " نمایش دهنده " سختی های مادر یک شهید یاسوجی است که از ابتدای جنگ تحمیلی فرزند خود را در یکی از عملیات های دفاع مقدس از دست داده و پیکر فرزند هنوز به دست او نرسیده است.

وی تعداد بازیگران فیلم " چشم به راه " را " رباب پیشان " مادر شهید " فضل الله خوید " عنوان و اظهارداشت: این مادر شهید روزانه با در دست داشن قاب عکس فرزند خود در خیابان ها، مکان های پر تردد، آئین های سوگواری و شادی و هرجایی که انسانی را می بیند از او می پرسد که فرزندم فضل الله را ندیده ای؟

این کارگردان جوان که سابق ساخت مستندهای سرداران شهید عنایت الله بازگیر و شهید سید مرتضی شیرودی، مستند غواص گمنام، فیلم کوتاه کافه سزار و مستند قابله را در کارنامه فیلمسازی خود دارد، خاطرنشان کرد: " شهید فضل الله خوید " در روز چهارم دی ماه سال 65 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و تاکنون هیچ اثری از وی بدست نیامده است.

علوی گفت: فضل‌الله فرزند دوم یک خانواده در هفتم اسفند سال ۱۳۴۰ در روستای سادات مشهدی شهرستان کهگیلویه چشم به جهان گشود و در سن ۱۷ سالگی با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند پسر بود.

وی افزود: امیدوارم بتوانم با به تصویر کشاندن این فیلمنامه بخشی از دَینِ خود را نسبت به شهدا و انقلاب اداء نمایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: