به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج:
ملک حسینی افزود: مدیری که نخواهد شرایط فعلی مملکت را درک نکند و گرهی از کار مردم باز نکند در این دولت جایگاهی نخواهد داشت.

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش خبردنا/ حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: دستگاه قضایی در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی حمایت خود را به صورت جهادی و انقلابی از اشتغال و تولید به کار می بندد.

وی گفت: چرخ هر طرح تولیدی، خدماتی و رفاهی که بچرخد، می تواند زمینه اشتغال در استان را فراهم نماید و موجب خواهد شد جلوی ورود پرونده ای به محاکم قضایی گرفته شود و اقتصاد خانواری بچرخد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان تصریح کرد: یکی از طرح هایی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، درخواست شرکت فراوران طبیعت کیان بود که در زمینه تولید داروهای گیاهی، علاوه بر تولید، کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام می دهند.

وی افزود: از آنجا که در سفر جناب آقای دکتر رئیسی، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان طرح پایلوت کشوری در زمینه تولید گیاهان دارویی مصوب شده است، حمایت از شرکت فراوران طبیعت کیان و امثال این شرکت، لازم و شایسته است علاوه بر دستگاه قضایی، ادارات، سازمانها و بانکهای استان از این شرکت ها حمایت اقتصادی و اعتباری خود را به عمل آورند.

در ادامه این نشست سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر این نشست در سخنانی به لزوم تلاش و فعالیت جهاد گونه برای حمایت از اشتغال و تولید اشاره و اظهار داشت: در شرایط فعلی تأکید مسئولان عالی نظام این است که ،امورات باید بصورت جهادی پیگیری شود و یکی از دلایل تشکیل ستاد حقوقی قضایی و امنیت اقتصادی رفع موانع تولید در دادگستری ، تسهیل در امور مردم و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

ملک حسینی با اذعان به اینکه مصوبات ستاد به محض ابلاغ، برای ادارات قابلیت اجرایی دارند برخی مدیران استانی را خطاب قرار داد و افزود: مصوبات ستاد با حضور رئیس کل دادگستری استان،یک ستاد عالی است جایگاه ستاد بعضی مواقع از سوی مدیران نادیده گرفته می شود و برخی از مدیران همیشه عدم انجام و اجرای مصوبات را، اشکالات و ایرادات نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی را بهانه عدم انجام امورات قرار می دهند.

وی افزود: در این نشست شورای عالی قضایی در بالاترین جایگاه رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند و بناست مصوبات این جلسه گره گشایی کند. این که مصوباتی ابلاغ می شود و متأسفانه اهمیت داده نمی شود و یا مدیران به همان مستنداتی که قبل از مصوبات به آن استناد می کردند دوباره اشاره کرده و به نظر می رسد این مدیران خیلی با شرایط دولت فعلی و شرایط حاکم بر نظام همراه نیستند.

این مقام قضایی در ادامه گفت: تمام تلاش نظام امروز بر این است که بروکراسی پیچیده و اضافه برداشته شود و اقتصاد مقاومتی و تولید داخل جدی گرفته شود و رونق بگیرد.

ملک حسینی بیان کرد: تشکیل ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی برای دیدن مشکلات از نزدیک است و گره گشایی برای رفع موانع تولید است.

وی در ادامه از حضور مدیرانی که در جلسات ستاد حضور فعال و پایداری دارند ، تشکر کرد و  افزود: برگزاری چنین جلساتی در واقع کمک به مدیران است کسانی که از ترس دستگاههای قضایی و نظارتی در جاهایی دستشان برای صدور دستورات انقلابی و جهادی بلرزد.

ملک حسینی گفت: مدیرانی که حضور پیدا نمی کنند بهانه هایی دارند که اکثراً موجه نیستند و سعی ما برخوردی احترام آمیز می باشد و مشکلات و مشغله های مدیران را هم درک می کنیم.

وی تصریح کرد: مدیرانی بودند خیلی به دستورات و مصوبات ستاد توجهی نکردند که مصوبات را جدی بگیرند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است و قطعاً کم کاری مدیران را به مدیران بالا دست و اسامی آنها را به استاندار به عنوان نماینده های مسئول قوه مجریه در استان و مقامات کشوری آن ادارات و سازمان ها اعلام خواهیم کرد.

ملک حسینی افزود: مدیری که نخواهد شرایط فعلی مملکت را درک نکند و گرهی از کار مردم باز نکند در این دولت جایگاهی نخواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به مدیران هشدار دیگری داد و گفت: مدیران مؤظف هستند مطابق قانون شخصاً در جلسات ستاد شرکت کنند و آنچه که مصوبات نشست می باشد بصورت کامل انجام دهند و اگر جایی منع قانونی داشته باشد که موجه باشد حتماً باید ستاد را توجیه نمایند که به این دلیل این مصوبه قابلیت اجرایی ندارد نه این که بعد از گذشت 2 ماه بخواهند دلایل و توجیهات را ارائه نمایند.

در این نشست سید عیسی حسنی معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم به طرح های بررسی شده در این نشست اشاره کرد و گفت: مشکلات بانکی و مشکلاتی که طرح ها در حوزه ادارات داشتند بررسی شد و تقریباً در 3 طرح به نتیجه رسیدیم که مساعدت‌های خوبی به آنها ارائه شود.

وی در خصوص حمایت از طرح های ارائه شده اظهار کرد: این کمک ها در قالب دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید یا بانک‌های عامل انجام و بحث استمهال تسهیلات معوق شده این طرح‌ها مد نظر قرار گرفت. از بین انها 2 طرح دانش بنیان بوده و نیازمند مجوز حفر چاه از  اداره آب منطقه‌ای بودند که مصوب شد مجوز لازم برای این طرح ها  صادر شود.

حسنی درپایان اظهار داشت: با توجه به اینکه نظر ریاست جمهوری در سفر اخیرشان به استان  تأکید بر استغنا و تقویت واحدها و مراکز تولیدات گیاهی و طرحهای گیاهی محور بوده که در این جلسه هم با این رویکرد تصمیمات اتخاذ شد و قرار شد این 4 طرح به مراحل تولید رسیده اند کمک تسهیلاتی نیاز دارند که دستورات لازم داده شد در خصوص یکی نیاز به بررسی بیشتر داشت که با بررسی میدانی که انجام خواهیم داد در نشست آتی ستاد اعلام خواهد شد.

در این نشست علاوه بر مسئولان ارشد قضایی استان، نمایندگانی از بانکهای عامل و ادارات و سازمانهای مربوطه، به همراه سرمایه گذاران حضور داشتند، درخواست ها و مشکلات 2 واحد تولیدی سنگ شکن و شن و ماسه و مجتمع خدمات رفاهی و شرکت داروهای گیاهی بررسی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: