به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
درگیری دسته‌جمعی در دهستان آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه ر سر آب دادن به گوسفندان با قتل یک مرد جوان 37 ساله و بازداشت 40 ساله دیگری که هردو پسر عمو هستند به پایان یافت.

به گزارش خبردنا، درگیری دسته‌جمعی در دهستان آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر سر آب دادن به گوسفندان با قتل یک مرد جوان حدود 37 ساله و بازداشت جوان 40 ساله دیگری به پایان یافت.

دهیار دهستان آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه با تشریح نحوه قتل جوان حدود 37 ساله در این دهستان، اظهارداشت: متاسفانه هفته گذشته، چوپانان وقتی گوسفندان خود را به محل آبخوری در کوهستان آوردند درگیری بر سر آب دادن گوسفندان بین آنان شروع شد.

" محمدمراد آفتابی " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: بعد از اتمام این درگیری، متاسفانه با تماس هایی تلفنی که طرفین با صاحبان گوسفندان داشتند یکی از آنان که در استان بوشهر درحال کار بنایی بود به منطقه آجم آمده و در درگیری ها حضور پیدا کرد.

وی نسبت فامیلی قاتل و مقتول را پسر عمو عنوان و اظهارداشت: درگیری وقتی دسته جمعی شد متاسفانه یکی از پسر عاموها با اسلحه ساچمه زنی کُشته و بعد از مدتی، قاتل حدود 40 ساله با وساطت ریش سفیدان و معتمدین محلی تحویل نیروی انتظامی کهگیلویه شد.

آفتابی افزود: جسد مقتول در یاسوج خاکسپاری شده است و هم قاتل و هم مقتول متاهل و هرکدام دارای 2 فرزند هستند.

دهیار آجم دیشموک در پاسخ به این سوال که مگر عشایر آن منطقه با کمی آب برای دام های خود مواجه هستند؟ خاطرنشان کرد: خیر، دهستان آجم دارای یکی از پُرآب ترین رودخانه ها بوده و متاسفانه قتل صورت گرفته نتیجه درگیری چوپانان در کوهستان است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه هم تاکیدکرد که با وساطت دادستان این شهرستان قاتل جوان 37 ساله دیشموکی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهان دیماز گفت: در این درگیری پسر عموی 37 ساله ای با اسلحه ساچمه زنی به قتل رسید و با رایزنی دادستان شهرستان کهگیلویه، همکاری طرفین این درگیری و با وساطت بزرگان و ریش سفیدان، قاتل دستگیر و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد که و پس از طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، منطقه « آجم » در بخش« دیشموک »  شهرستان «کهگیلویه» از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که دارای جاذبه‌های متعدد گردشگری و سیاحتی است. این منطقه زیبا با «دیشموکِ کهگیلویه» حدود چهارساعت بصورت زمینی فاصله داشته که این میزان با شهرستان مارگونِ بویراحمد کمتر از یکساعت و تا یاسوج  مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از سه ساعت است.

محور ارتباطی این منطقه گردشگری متاسفانه در شرایط بسیار نامساعدی قراردارد و عبور و مرور اهالی ساکن در آن به سختی و یا با ماشین های سنگین امکان پذیر است.

 آجمی ها  قصد دارند حوزه استحفاظی خود را از کهگیلویه بزرگ جدا کرده تا بتوانند با الحاق به بویراحمد ، مشکلات شان را کمتر کنند.

دهستان آجم در 60 کیلومتری از مرکز شهر دیشموک دارای سخت گذرترین و ناهموارترین جاده ارتباطی است که مردم در پاییز و زمستان با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: