به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۲۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
سیلاب و‌کلوار با ۲۲ روستای بزرگ و کوچک از نداری رنج می‌برد که با اتصال آن به چهارمحال و بختیاری فقر و‌ محرومیت رخت بر می‌بندد.

به گزارش خبردنا"  از یاسوج، منطقه سیلاب کلوار با ۲۲ روستای بزرگ و کوچک از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که همواره محل مانور سیاسیون بوده و هرگاه سخن از محرومیت و فقر بوده یکی از نقاط مورد مثال منطقه سیلاب کلوار بوده‌ است.

این منطقه قریب به دو هزار نفر جمعیت، ۴۲۵ خانوار و دارای ۲۲ پاره روستا می‌باشد، این منطقه تا شهر مارگون مرکز شهرستان مارگون ۷۰ کیلومتر فاصله دارد و در نزدیکی ۱۰ کیلومتری شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از روستاهای سیلاب و کلوار گفت: توسعه هر منطقه‌ای منوط به دسترسی مردم به مناطق و امکانات بوده که با وجود مسیرهای ارتباطی استاندارد میسر خواهد بود.

سید علی احمدزاده با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اجرایی پروژه ارتباطی شاه غالب به ادور، اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با تزریق اعتبار این مسیر تا استان چهارمحال و بختیاری آسفالت شود تا مردم برای دسترسی به امکانات در این استان که به منطقه نزدیک است زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات بهداشتی در این منطقه تأکید کرد و افزود: با توجه به فاصله این منطقه تا مناطق برخوردار از پزشک و مراکز درمانی لازم است که فعالیت پزشک و مراکز درمانی و بهداشتی در این منطقه مورد توجه مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

احمدزاده با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی در دولت سیزدهم توجه به اشتغال است، عنوان کرد: سرمایه‌گذار کارخانه سیمان مارگون وعده راه‌اندازی کارخانه دوم سیمان در منطقه مارگون با ظرفیت ۵۰۰ نفر اشتغال را داده است و علاوه بر این یک شرکت حمل و نقل با ظرفیت اشتغال بالغ بر ۳۵۰ نفر نیز احداث می‌شود

.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اشتغال از منابع طبیعی می‌خواهیم که زمینه بهره‌برداری مردم از منابع طبیعی را بدهند تا ضمن حفظ منابع طبیعی و گذر از تولید زغال که مخرب طبیعت است به اقتصاد و اشتغال روستائیان استان کمک شود.

احمدزاده ادامه داد: ما به عنوان نماینده دولت تمام تلاش خود را برای جلوگیری از استخدام نیروهای سفارشی و فله‌ای در ادارات و سازمان‌ها به کار خواهیم بست.

وی در ادامه از متقاضیان اشتغال درخواست نمود، با مشارکت خود در طرح های اشتغال زایی خانگی و زود بازده با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی به موضوع اشتغال و رفع فقر کمک کنند.

فرماندار شهرستان مارگون اولویت اصلی در منطقه سیلاب کلوار را بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی روستایی عنوان کرد و گفت: توپوگرافی منطقه و پراکندگی جمعیت سبب شده تا نحوه خدمات رسانی به منطقه را با مشکل مواجه کند.

باقر قائمی افزود: همواره اراده برای خدمت رسانی وجود داشته است، اما برخی ضعف ‌ها مثل کمبود اعتبارات و پراکندگی مناطق باعث شده تا در برخی مناطق شاهد محرومیت و فقر باشیم

 

نام:
ایمیل:
* نظر: