به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
در حوزه انتخابیه " کهگیلویه بزرگ " به نظر می رسد وفاق و همدلی ویژه ای میان اصلاح طلبان با زوج " بزرگواری - هاشمی پور " برای بازنشسته کردن سیاسی موحد با یک شکست معنادار از مدتها پیش آغاز شده است .

 خبردنا : فعالیت های انتخاباتی 1402 مجلس شورای اسلامی در استان " کهگیلویه و بویراحمد " بسیار آرام و زیرپوستی شروع شده است . 

به گزارش " خبردنا "، درحالی که تنها نیمی از فعالیت مجلس کنونی می گذرد فعالیت های انتخاباتی برخی کاندیداهای احتمالی حوزه های سه گانه انتخاباتی در استان " کهگیلویه و بویراحمد " با حضور برخی کاندیداهای احتمالی در مراسم های محلی و مهمانی های خانوادگی - سیاسی و فعالیت های تیم های اولیه آنها شروع شده است . 

در حوزه انتخابیه " کهگیلویه بزرگ " به نظر می رسد وفاق و  همدلی ویژه ای میان اصلاح طلبان با زوج " بزرگواری - هاشمی پور " برای بازنشسته کردن سیاسی موحد با یک شکست معنادار از مدتها پیش آغاز شده است .

حضور " تاج گردون " در این حوزه انتخابیه و دیدار صمیمانه با  آقایان " لاهوتی " و " منطقیان " از ذی نفوذان اصلاح طلبی در کهگیلویه بزرگ برای شروع یک ائتلاف سیاسی در انتخابات پیش رو مجلس را می توان از همین منظر بررسی کرد . 

فعالیت های انتخاباتی آرام و البته بسیار پرقدرت این ائتلاف زنگ خطر برای " محمد موحد " 74 ساله و نماینده 5 دوره کهگیلویه بزرگ که رقابت های آینده مجلس قطعا آخرین حضور وی در عرصه انتخابات است به صدا درآورده است  . 

موحد هرگز دوست ندارد با شکست برای همیشه عرصه سیاسی را ترک کرده و کفش هایش را بیاویزد .

در حوزه انتخابیه " گچساران و باشت " همه چیز به حضور مجدد " غلام رضا تاج گردون " در انتخابات پیش رو و عملکرد سید " ناصر حسینی پور " نماینده میان دوره ای این حوزه انتخابیه بستگی دارد .

هرچند " علیمراد جعفری " از شب شکست در انتخابات میان دوره ای با عزمی جزم تر فعالیت های انتخاباتی اش را برای مجلس آینده کلید زده و فاتحه حضور سیاسی " خورشیدی آزاد " با حمایت از " محمد پور " با آن رای معنادار را برای همیشه باید خواند اما به یاد داشته باشیم که این حوزه پرتنش برای مجلس  آینده صحنه زورآزمایی  متفاوتی حتی میان طیف های اصولگرای سنتی و نو اصولگرای گچساران به رهبری سید " ناصر " خواهیم بود . 

در حوزه انتخابیه " بویراحمد و دنا " فعالیت های انتخاباتی طیف اصولگرایان سنتی جبهه پایداری موسوم به طیف " هدایتخواه " شروع شده است . هرچند این طیف نتوانست استاندار محبوب شان را به دولت رئیسی تحمیل نمایند اما دیدار فوری آنها با دکتر احمد زاده استاندار استان حاکی از تلاش گسترده آنها برای حضور در مناصب مدیریتی استان دارد . 

اصلاح طلبان در این حوزه انتخابیه تنها با گزینه دکتر " محمد بهرامی " که تاکنون سه بار از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده می توانند امیدوار به حضور در این رقابت ها باشند . 

طیف " غلام محمد زارعی " نماینده سابق بویراحمد و دنا از حضور وی در این رقابت ها مایوس هستند و معتقدند وی کاریزمای پیروزی را دیگر نخواهد داشت . بخشهایی از این طیف با " بهرامی " جلسات متعددی داشته و اکنون در آوردگاه وی شمشیر می زنند . 

طیف دکتر " روشنفکر " ملقب به ندای وحدت با داشتن  پایگاه اجتماعی - طایفه ای بالا قطعا یک سر رقابت های آینده این حوزه انتخابیه است اما معلوم نیست که توان پیروزی را خواهد داشت یا نه ؟ عملکرد چهارساله وی در مجلس بسیار در این ریزش یا رویش تعیین کننده خواهد بود . 

آنچه اکنون در فضای سیاسی متصور است این است که به برکت شبکه های مجازی عملکرد نمایندگان فعلی استان در مجلس شورای اسلامی و رقبای احتمالی آنها در انتخابات پیش رو به دقت زیر ذره بین مردم است و قطعا انتخاباتی متفاوت از همه ادوار پیش روی ما خواهد بود . 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
1
جناب بهرامی خسته نشده.........
وکیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
1
مردم ونمایندگان جدید هنوز خستگی انتخابات ازتنشان درنیومده،صلاح نیست به این زودی فضا رادوباره انتخاباتی کنید.پس پیگیری مشکلات مردم چی میشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر: