به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد صعودی است.

به گزارش خبردنا  ، استاندار این استان در جلسه ستاد کرونا گفت: سیر نزولی شیوع ویروس کرونا در برخی شهرستان‌های استان کمرنگ شده و آهنگ صعودی شیوع این بیماری در آن‌ها به صدا درآمده است.
علی احمد زاده با بیان اینکه وضعیت نارنجی برخی شهرستان‌ها بسیار شکننده است، افزود: برای پیشگیری از برگزاری تجمعات مردمی در مراسم های ترحیم و جلوگیری از شیوع کرونا در این تجمعات، پخش هرگونه اطلاعیه در خصوص مراسم‌های تشییع، چهلم و سالگرد فوت شدگان ممنوع است.
احمد زاده با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌های آخر از نظر مرگ و میر کرونا است، اضافه کرد: اگر چه تعداد فوت شدگان کرونا در استان کم است، ولی این موضوع نباید باعث شود که خطرات این ویروس نادیده گرفته شود.
وی خواستار افزایش گروه‌های بیماریابی در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، چرام و لنده شد و ادامه داد: با توجه یه این اینکه طرح دور کاری کارمندان پایان یافته هیچ اداره‌ای نباید دورکاری را لحاظ کند و کارمندان همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید سر ساعت مقرر  در محل کار خود حضور یابند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این جلسه گفت: شاخص نمونه گیری ویروس کرونا در کشور ۳۶ درصد و در کهگیلویه و بویراحمد با ۷ درصد افزایش نسبت به میانگین کشوری ۴۳ درصد است.
پرویز یزدان پناه با بیان اینکه شیوع این ویروس در کشور شش و ۸ دهم درصد و در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ و ۳ دهم درصد است افزود: تاکنون ۶۵ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال درکهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.
دکتر یزدان پناه اضافه کرد: ۸۵ درصد دانش‌آموزان شهرستان دنا ۸۲ درصد دانش‌آموزان شهرستان مارگون و ۷۷ درصد دانش‌آموزان شهرستان باشت واکسینه شدند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بیشترین فوتی ناشی از کرونا را داشته اند ادامه داد: به لحاظ رنگ بندی کرونایی هم اکنون شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه نارنجی، دنا و بهمئی آبی و بقیه شهرستان‌های استان زرد هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: هفته گذشته ۲هزار و ۱۷۰ بازدید از ۳۱ گروه شغلی حساس انجام شده است که ۹۶ واحد صنفی اخطار و ۱۴ واحد متخلف بهداشتی نیز پلمپ شدند.
وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف را ۷۸ درصد اعلام کرد و افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین جوامع و خانواده کاهش چشمگیری داشته است.
بانشی ادامه داد: با توجه به اینکه کلاس‌های مدارس در آبان ماه بصورت حضوری برگزار می‌شود باید دانش آموزان ۱۲ سال به بالای باقیمانده که واکسن دریافت نکرده اند تا سه روز آینده واکسینه شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: