به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
پیش از این مدیرکل پزشکی قانونی‌کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که به طور جدی راه حلی برای این دسته از افراد که از راه غیرقانونی در استان اقدام به سقط جنین می کنند، نداریم.

 خبردنا :  مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۳ گواهی صدور مجوز سقط درمانی در ۶ ماهه نخست امسال در اداره کل پزشکی قانونی استان صادر شده است .

"کامروز امینی "در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که مدت مشابه سال گذشته ۵۰ گواهی صدور مجوز سقط درمانی در استان صادر شده بود.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال، ۶۸ پرونده سقط درمانی در استان تشکیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از مجموع ۶۸ درخواست ۶۳ گواهی صادر شد که پنج مورد از آن ها به دلایل مختلف پیگیری نکردند.

امینی تصریح کرد: از این ۶۳ مورد با درخواست ۵۱ نفر از آن ها موافقت شد و ۱۲ مورد دیگر شرایط لازم را نداشتند.

برخی ها از راه غیرقانونی اقدام به سقط جنین می کنند این درحالی است که این شیوه مخاطرات جدی برای آن ها ایجاد می کند.

این افراد برخلاف تشخیص پزشکی قانونی اقدام به این کار می کنند.

پیش از این مدیرکل پزشکی قانونی‌کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که به طور جدی راه حلی برای این دسته از افراد که از راه غیرقانونی در استان اقدام به سقط جنین می کنند، نداریم.

وی تاکید کرد: سال ۹۸، حدود ۷۱ مورد پرونده با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی در استان شد که در مقایسه با سال ۹۷، ۳۶ درصد کاهش داشت.

امینی بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی تاکید کرد و رایکی از مهم‌ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی را سن بارداری عنوان کرد که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی یا ۱۹ هفتگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر انجام شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سقط درمانی در سال ۹۸ رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: