به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۳۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
با وجود نیروی انسانی تحصیلکرده و باتجربه مدیریتی ارزشمند از فرزندان کهگیلویه بزرگ در صنعت پتروشیمی اما در هیات مدیره پتروشیمی دهدشت که مرکز تصمیم گیری درباره این طرح می باشد هیچ نیروی از کهگیلویه بزرگ وجود ندارد .

خبردنا : پتروشیمی دهدشت یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی این شهرستان است که قرار بود هزار روزه به بهره برداری برسد اما آنگونه که از ظواهر امر پیداست این پروژه 10 ساله برای به بهره داری رسیدن با فرض سرعت در برآورده کردن همه زیرساختهایش تا 5 سال آینده هم به بهره برداری کامل نخواهد رسید .


گزارش های اختصاصی " خبردنا " از بررسی وضعیت این پروژه حاکی از آن است که پس از گذشت بیش از 10 سال از شروع پتروشیمی دهدشت و حل مشکل تأمین مالی طرح از طریق وام صندوق توسعه ملی توسط نماینده سابق کهگیلویه و انتخاب شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار اصلی انتظار می رفت که با پیگیری جناب آقای موحد نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گام اساسی در جهت اجرا و اتمام طرح برداشته شود اما ناگفته پیداست که وضعیت این روزهای پروژه خود بهترین گواه هر ادعایی است .

در حالی که گفته می شود پتروشیمی گچساران در شهریور 1401 افتتاح می گردد و لازمه راه اندازی پتروشیمی دهدشت وجود خط انتقال خوراک از پتروشیمی گچساران به آن است اما تاکنون هیچ اقدام عملی برای راه اندازی و شروع این خط لوله که حداقل اجرای آن بیش از دوسال طول می کشد نشده است .

پتروشیمی دهدشت فاقد زیر ساختهای مناسب از جمله برق ، آب و جاده مورد نیاز و مطلوب است . اقدامات اجرائی برای تامین برق و آب پتروشیمی هنوز شروع نشده ، جاده دسترسی از دهدشت به کلاچو برای انتقال تجهیزات سنگین و ترافیک آتی مناسب نیست و هنوز اقدامی در جهت شروع تعریض جاده و یا سایرعملیات اجرائی صورت نگرفته است.

در حالی که هنوز هیچگونه برنامه زمان بندی برای اتمام این پروژه از سوی هیات مدیره ، کارفرما و پیمانکار رسانه ای و اعلام نشده است گفته می شود اختلاف نظر شدید کارفرمای اصلی طرح یعنی هیأت مدیره پتروشیمی دهدشت و پیمانکار اصلی یعنی پتروپارس و مشاور طرح یعنی نارگان به حدی زیاد است که بنظر می رسد اتمام پروژه و راه اندازی پتروشیمی دهدشت در هیاهوی این اختلافات به بوته فراموشی سپرده شده است .

این اختلافات و بی توجه ای به تامین مالی پروژه چنان شدت یافته که حتی مطالبات و کارکرد "تیر و مردادماه "پیمانکاران شاغل نیز پرداخت نشده است.

هرچند امیدوار بودیم که در بازدید اخیر هیأت دولت از استان راه اندازی این پروژه بعنوان یکی از مطالبات مهم مردم محروم کهگیلویه بزرگ فریاد زده شود و وزیر نفت بازدیدی از آن داشته باشند اما با کمال تاسف از این فرصت هیچگونه استفاده ای نشد.

 با وجود نیروی انسانی تحصیلکرده  و باتجربه مدیریتی ارزشمند از فرزندان کهگیلویه بزرگ در صنعت پتروشیمی اما در هیات مدیره پتروشیمی دهدشت که مرکز تصمیم گیری درباره این طرح می باشد هیچ نیروی از کهگیلویه بزرگ وجود ندارد .

ناگفته پیداست حضور یکی از فرزندان باتجربه کهگیلویه بزرگ در هیات مدیره پتروشیمی دهدشت می تواند چه تاثیر مثبتی در روند تصمیم گیری ، پیگیری و اجرای سریع تر آن را از خود بجای بگذارد . 

انتظار می رود نماینده کهگیلویه بزرگ ضمن پاسخگویی به افکار عمومی در خصوص نحوه پیگیری این پروژه ، آخرین اقدامات و برنامه های آتی خود را در خصوص پتروشیمی دهدشت براساس برنامه زمان بندی شده اعلان نمایند . 

همچنین انتظار می رود از سرمایه های انسانی کهگیلویه بزرگ در بخش های مدیریتی پتروشیمی دهدشت در ساختار اداری این شرکت  از جمله هیات مدیره و ساختار اداری آن با هماهنگی وزیر نفت که از دوستان قدیمی جناب موحد است بهره بیشتری برده شود . 

باید پذیرفت با این هیات مدیره و شیوه های مدیریتی کنونی پتروشیمی دهدشت روند لاک پشتی خود را ادامه خواهد داد و اگر خواستار سرعت گرفتن آن هستند باید بسرعت تغییرات مدیریتی و هیات مدیره ای انجام شود . 

نام:
ایمیل:
* نظر: