به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۳۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
یزدانپناه:
وی بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۷۵ هزار و ۳۹۸ بیمار  بهبود یافته اند  .

خبردنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روند صعودی شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، دنا و چرام حاکی از آغاز شیوع پیک ششم این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش"خبردنا"، پرویز یزدان پناه اظهار داشت:در ٢٤ ساعت گذشته  بیش از ٧٧ بیمار کرونایی و یا مشکوک به کرونا در بیمارستانهای کهگیلویه و بویراحمد بخصوص در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت بستری شده اند که نشان دهنده شروع پیک ششم کرونا در این استان است.

وی افزود: هم اکنون ۲۶۴ بیمار در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۱۱۶ بیمار مبتلای قطعی و ۱۷ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانها خدمات درمانی دریافت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۷۵ هزار و ۳۹۸ بیمار  بهبود یافته اند  .

یزدان پناه عنوان کرد: از ۵۴۷ نمونه تست پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴۱ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و دنا بوده است.

وی  از مردم  خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده و از شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و همچنین از رفتن به سفرهای غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها، بوستان‌ها و بازار خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کسانی که تاکنون واکسن نزده اند هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا چنانچه گرفتار کرونا شوند شدت بیماری در آن‌ها کمتر، احتمال بستری کاهش یافته و مرگ و میر کرونا در استان به حداقل برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: