به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۳۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۴ درصد دانش آموزان عشایری این استان به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت نمی‌توانند از آموزش آنلاین و سامانه شاد استفاده کنند.

به گزارش خبردنا، مختار اندرخور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پراکندگی و سخت گذر بودن مناطق عشایری، خدمات رسانی به این مناطق را نسبت به سایر مناطق کشور متفاوت کرده است.

وی افزود: همچنین نداشتن مشاور زن در مدارس دخترانه عشایری کهگیلویه و بویراحمد آسیب‌های زیادی در پی دارد که سال‌ها در این خصوص غفلت صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دبیران زن حاضر به تدریس در مناطق عشایری نیستند، با این وجود امسال مشاورانی را برای مشورت دادن به دانش آموزان مشخص کرده‌ایم.

اندرخور عنوان کرد: امسال در روستای باروج مدرسه متوسطه اول را راه اندازی کردیم زیرا دانش آموزان در این روستا به دلیل نبود مدرسه و جاده مناسب، بویژه در فصل زمستان با مشکل مواجه بودند.

وی ابراز داشت: همچنین در روستای موشمی زیلایی مدرسه دوره ابتدایی و در روستای بردپهن پایه دهم دبیرستان راه اندازی شد و در روستای کیمه که جاده دسترسی و ماشین‌رو وجود ندارد، نیز مدرسه دوره ابتدایی راه اندازی شده است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷ دانش آموز دختر ترک تحصیل شده عشایری این استان جذب مدارس شدند و به تحصیل بازگشتند.

سه هزار و ۸۴۵ دانش آموز در ۱۷۰ آموزشگاه ابتدایی، ۱۴ مدرسه متوسطه اول و ۱۹ آموزشگاه متوسطه دوم عشایری کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار عشایری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

جای سوال اینجاست اساسا وظیفه شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد در تامین زیرساخت های توسعه ای اینترنت چیست؟ 

از 100 درصد دانش آموزان عزیز عشایر، بنا بگفته مدیر آموزش و پرورش عشایر استان، 84 درصد دسترسی به شبکه های اینترنتی ندارن.

کرونا 2 سال که شیوع پیدا کرده و تمامی روزنه های اداری و غیراداری را تحت شعاع خود قرار داده اما سوال اینجاست شرکت مخابرات چرا در 2 ساله اخیر همجنان نتوانسته بسترهای زیرساختی دریافت اینترنت در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد را بنحو شایسته ای فراهم آورد تا 84 درصد دانش آموزان بتوانند از این خدمات نظام اسلامی بهره ببرند؟

تنها 16 درصد دانش آموزان عشایری استان اکنون می توانند از خدمات شرکت مخابرات آن هم با هزار زحمت بهره ببرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: