به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۳۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از بخشودگی 23 درصد از قبوض برق صادر شده در هفت ماهه گذشته سالجاری در این استان خبرداد.

به گزارش خبردنا/ جمال معتمدی زاده در گفت و گو با رسانه ها در یاسوج گفت: در هفت ماهه گذشته بیش از 725 هزار قبض برق در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مشترکان خانگی صادر شده که از این تعداد، حدود 165 هزار قبض آن شامل بخشودگی طرح " برق اُمید " شده است.

وی با برشمردن مزایای طرح " برق اُمید "، اظهارداشت: طرح برق امید، با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی در سال 1399 به تصویب هیأت وزیران رسیده و تغییر نگرش مصرف کنندگان « بخش خانگی » به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این طرح، مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف،خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده و برای هر دسته، متناسب با منطقه جغرافیائی، الگوی مصرف برق تعیین می شود.

معتمدی زاده با تاکید براینکه مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا 100درصد تعرفه برق بهره مند می شون، خاطرنشان کرد: مشترکان کم مصرف حدود 30 درصد از کل مشترکان را شامل می شوند که مصرف آنها در حدالگوی کم مصرفی است و مشمول تخفیف 100درصدی صورتحساب می شوند.

وی افزود: « مشترکان خوش مصرف» حدود 55 درصد کل مشترکان هستند که تعرفه آنها بدون تغییر است و با اقدامات بهینه سازی می توانند دردسته کم مصرفان قرار گرفته و مشترکان پُرمصرف هم که حدود 15 درصد از مشترکان هستند، بیش از الگوی تعیین شده مصرف برق دارند که به آنها شش ماه فرصت داده می شود با به کارگیری آموزش های بهینه سازی خود را به الگوی خوش مصرفی برسانند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، اعتبار ریالی که شامل بخشودگی قبض مشترکین کم مصرف در این استان شده را 11 میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: تعداد مشترکین خانگی در این استان 228 هزار و 610 مشترک بوده که بیشترین مشترکین برق را شامل می شوند.

معتمدی زاده با بیان اینکه طرح " برق اُمید " ویژه مشترکین خانگی است، تصریح کرد: مجموع مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد 277 هزار و 55 مشترک است.

نام:
ایمیل:
* نظر: