به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۳۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
۲ باب کتابخانه عمومی کلنگ‌زنی شده در شهرهای چرام و لیکک با گذشت سال‌ها از کلنگ زنی هنوز به بهره برداری نرسیده و در حال تخریب است.

به گزارش خبردنا، پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهرستان بهمئی واقع در سایت اداری این شهرستان در نزدیکی مسکن مهر شهر لیکک با یک هزار و 291 متر مربع در دو طبقه، در سال 89 کلنگ زنی شد اما این پروژه هم اکنون تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در همین زمینه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست انجمن کتابخانه‌های استان اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 66 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که 50 درصد از این کتابخانه‌ها در مناطق روستایی استان فعال است.

علی رحیمیان با اشاره به اینکه 592 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که به ازای هر 100 نفر 83 جلد کتاب وجود دارد، افزود: در استان 22 هزار متر مربع کتابخانه عمومی وجود دارد که سرانه فضای کتابخانه عمومی به ازای هر 100نفر 3متر مربع است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به تأثیر ویروس کرونا بر فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کرونا کتابخانه‌های عمومی در استان فقط یک ماه فعال بوده‌اند.

رحیمیان یادآور شد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان با کاهش مواجه بوده و هم‌اکنون در استان 23 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و به ازای هر 100 نفر سه نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند.

وی به توسعه فضای کتابخانه عمومی در استان اشاره کرد و گفت: دو باب کتابخانه عمومی در شهرهای چرام و لیکک کلنگ‌زنی شده اما با گذشت چندین سال پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد، هم‌اکنون درحال تخریب هستند که انتظار می‌رود نسبت به تامین اعتبار برای تکمیل این کتابخانه‌ها کمک لازم شود.

هرمزی معاون سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها اعتباری در بودجه پیش‌بینی می‌شود که در امسال برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان 430 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه امسال‌ برای احداث کتابخانه‌های عمومی در استان از جمله کتابخانه عمومی شهرهای چرام، لیکک و مادوان سه میلیارد تومان است./ تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: