به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۳۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و کشف یک مرکز رمز ارز که گفته می شود به اندازه مصرف 700 خانوار بویراحمدی در هر شبانه روز برق مصرف می کرد خبرداد و اظهارداشت: واقعیت آن است که توان مصرفی این مرکز معادل مصرف برق حدود 700 خانوار شهرستان بویراحمد در هر شبانه روز با مصرف متعارف بوده است.

به گزارش خبردنا، «جمال معتمدی زاده»در حاشیه شناسایی و ضبط ماینرهای این مرکز رمز ارز در یاسوج گفت: 116 دستگاه ماینر در یک مرکز رمز ارز در حاشیه یکی از روستاهای شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان، نیروی انتظامی، پلیس اقتصادی، اداره اطلاعات و دادگستری استان شناسایی و ضبط شده است.

وي ميزان مصرف برق این مركز در سه ماه گذشته را 540 مگاوات ساعت عنوان و خاطرنشان کرد: برق مصرفی محاسبه این مرکز در هر شبانه روز معادل برق مصرفی 700 واحد مسکونی در شهرستان بویراحمد بوده است.
معتمدی زاده، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده را 2 و 15 دهم کیلووات عنوان و یادآورشد: میزان خسارت به شبکه های توزیع نیروی برق در سه ماه گذشته حدود سه میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که استفاده غیرقانونی از برق برای رمزارز‌های غیرمجاز باعث ایجاد نوسان در شبکه برق شده و علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، از دلایل قطعی و ناپايداري برق است.

وی گفت: با توجه به کاهش نسبی دمای هوا در هفته‌های پیش رو و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی،از همه مشترکان برق در این استان درخواست می‌شود با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره 121 ، 113 و 114 اطلاع و تا سقف 20 میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

معتمدی زاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برای کاهش هزینه مصرفی برق هم اظهارداشت: تمام تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌هاي ناخواسته است اما متاسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: فعالیت رمزارزهای غیرمجاز نقش موثری در خاموشی‌ها دارد و امیدواریم افراد به این نکته توجه ویژه داشته باشند و البته با هدف کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، اکیپ‌های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و تمامی نواحی 9 گانه را رصد می‌کنند.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامي ، امنيتي ، قضائي و پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی صورت می گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: