به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۴۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد:
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف 16 ماینر غیرمجاز که برق 100 خانوار دهدشتی را در شهرستان کهگیلویه این استان مصرف می کردند خبرداد.

به گزارش خبردنا، " ضرغام علیبازی " در گفت و گو با رسانه ها گفت: با همکاری گروه مبارزه با برق های غیرمجاز اداره برق شهرستان کهگیلویه، نیروی انتظامی و قضات شهرستان کهگیلویه، 16 ماینر غیرمجاز در یک زیرزمین منزل مسکونی در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه کشف و ضبط شد که برق مصرفی این ماینرها معادل 100 خانوار در این شهر است.

وی میزان خسارت ریالی ماینرهای غیرمجاز کشف و ضبط شده در شهر دهدشت را یک میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: میزان مصرف برق 16 ماینر غیرمجاز کشف شده در این شهر 120 هزار کیلو وات ساعت بوده است.

سرپرست روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، ناپایداری شبکه های توزیع برق، نوسانات ، افزایش نرخ تلفات انرژی، سوختگی وسایل برقی و خسارت به اقتصاد ملی را از مهمترین پیامدهای استفاده از ماینرهای غیرمجاز برشمرد.

علیبازی گفت: در یکساله اخیر حدود 700 ماینر غیرمجاز در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده و البته کشفیات دستگاه های استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان با شتاب بیشتری به جلو خواهد رفت.

وی افزود: با توجه به کاهش نسبی دمای هوا در هفته‌های پیش رو و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی،از همه مشترکان برق در این استان درخواست می‌شود با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره 121 ، 113 و 114 اطلاع و تا سقف 20 میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: